Η Ζάχα Χαντίντ είχε τοποθετήσει μια λεπτή κλωστή πάνω στον λευκό τοίχο. Παρατηρούσα την ιρακινοβρετανικής καταγωγής διάσημη αρχιτέκτονα να παίζει με τη μεταξένια «γραμμή» μέσα στο σαλόνι της κατοικίας του Γιάννη και της Βάνας Δελούδη, στον Καλαφάτη της Μυκόνου. Ξαφνικά η πολυσυζητημένη εκπρόσωπος της «σχολής της αποδόμησης» τράβηξε την κλωστή από την κάτασπρη επιφάνεια. Ειλικρινά δεν είχα καταλάβει τι πραγματικά έκανε η πληθωρική Ζάχα, όλη αυτή την ώρα, με τη λεπτεπίλεπτη, αόρατη σχεδόν, κλωστή. Η εικόνα της Χαντίντ, τη στιγμή που τραβούσε απότομα την κλωστή από τους τοίχους της εντυπωσιακής μινιμαλιστικής κατοικίας, στο δημοφιλές προάστιο της Μυκόνου, «ταξίδεψε» και πάλι στο μυαλό μου. Παρακολουθούσα με προσοχή τις συζητήσεις γύρω από το Σκοπιανό και τον τρόπο με τον οποίο ο Ντιμιτρόφ έσυρε το χαλί από τα πόδια του Ζάεφ. Απότομα, χοντροκομμένα, εντελώς άκομψα. Η Χαντίντ τουλάχιστον έκανε τα πάντα με στυλ. Μια γυναίκα ντυμένη πάντα στα μαύρα, έντονα μακιγιαρισμένη, ακόμα και τις πρωινές ώρες. Η Ζάχα μού είχε κάνει εντύπωση όταν έφθασε στην κατοικία Δελούδη με το μαύρο καζάλ (υλικό που χρησιμοποιούν οι γυναίκες στην Ανατολή) να «τρέχει» από τα μάτια της. Η Χαντίντ έφυγε πριν από δύο χρόνια από τη ζωή, αφήνοντας όμως πίσω της αρχιτεκτονικά αριστουργήματα. Το London Aquatics Centre, το Heydar Aliyed Cultural Center, το Dubai Opera House, το BMW Central Building, τον πυροσβεστικό σταθμό της Βίτρα στο Βάιλ αμ Ράιν της Γερμανίας και βέβαια έργα τα οποία δεν κατόρθωσε να τελειώσει ποτέ, λόγω του αιφνίδιου θανάτου της. Η Χαντίντ, η οποία έκανε διακοπές τα καλοκαίρια στη Μύκονο, είχε τοποθετήσει (με άκρα μυστικότητα) την υπογραφή της σε μερικά από τα σπίτια, όπως επίσης και mega yachts επιφανών ελλήνων επιχειρηματιών.

Η Ζάχα Χαντίντ και η πολύτιμη αρχιτεκτονική της σφραγίδα σε μερικά από τα πλέον πολυσυζητημένα κτίρια στις πρωτεύουσες του πλανήτη. Είμαι σίγουρη ότι η Ζάχα, αν και εντελώς διαφορετικής σχολής, θα είχε να πει τα καλύτερα για το νέο ολοφώτεινο πρόσωπο το οποίο παρουσιάζει το κτίριο στη γωνία Κανάρη και Ακαδημίας.

Το αρχιτεκτονικό

Το ιστορικό αυτό κτίριο που στέγαζε την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, γνωστό ως Μέγαρο Δεληγιώργη, φιλοξενεί τώρα τη διεθνούς φήμης Allouche-Benias Gallery. Η συγκεκριμένη αίθουσα τέχνης, η «έδρα» της οποίας είναι στη Νέα Υόρκη, χαρίζει διεθνές κύρος και λάμψη στην ελληνική πρωτεύουσα, παρουσιάζοντας δουλειές διάσημων σε ολόκληρο τον πλανήτη καλλιτεχνών. Την προσαρμογή του κτιρίου που «κλέβει» με μαγικό τρόπο τις ματιές των περαστικών, στη νέα πολιτιστική χρήση, ανέλαβε το αρχιτεκτονικό γραφείο της Λίζας Γαλατά, με γνώμονα τον διττό στόχο της ανάδειξης των εκτιθεμένων έργων τέχνης, αλλά και του ίδιου του κτιρίου, δεδομένου ότι αυτό αποτελεί σημαντικό μνημείο της νεότερης αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς. Οι περίτεχνες οροφές αντιμετωπίζονται από τους αρχιτέκτονες ως έκθεμα προς ανάδειξη, μέσω της μελέτης φωτισμού που εκπονήθηκε, ενώ σύγχρονες σημειακές παρεμβάσεις διατρέχουν το κτίριο και υπογραμμίζουν τη νέα του χρήση. Αξίζει να αναφερθεί ο σχεδιασμός του φυτεμένου δώματος, που προορίζεται για τη φιλοξενία εκδηλώσεων.

Η κοινή πρωτοβουλία

Οι αρχιτέκτονες ανέλαβαν την πρωτοβουλία, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, για την προβολή στο άμεσο μέλλον της ιστορίας του κτιρίου με τη χρήση πολυμέσων σε επιλεγμένο χώρο της gallery, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την παροχή των ιδιαίτερα σημαντικών πληροφοριών για τον επισκέπτη, σε σχέση με το κτίριο. Το λευκό οίκημα σε ένα από τα πλέον πολυσύχναστα σημεία της πόλης είναι ένας χώρος που αξίζει να επισκεφθεί κανείς. Ενα πραγματικό αρχιτεκτονικό κόσμημα, σε μια Αθήνα η οποία δεν έχει πολλά ενδιαφέροντα «πράγματα» να παρουσιάσει.

Νεαροί διεθνείς designers

Τέσσερα νεαρά όμορφα κορίτσια, γόνοι γνωστών οικογενειών μέσα σε δημιουργικό περιβάλλον. Εκρηκτικά χρώματα, φαντασία και η λάμψη του χρυσού. Η Μαριάννα Γουλανδρή, η Θεοδώρα Γουίαρ (είναι το κορίτσι που σύντομα παντρεύεται ο Αντώνης, γιος του Μιχάλη Χανδρή και της Λούλας Γουλανδρή), οι Debbonaire και Zarif παρουσίασαν στο κομψό κτίριο της VST των Βέτας και Λώρας Τσουκαλά τις συλλογές τους. Κοσμήματα, ρούχα και αξεσουάρ με μοναδικό στυλ, τα οποία έχουν κερδίσει τη διεθνή αναγνωρισιμότητα, αφού φιλοξενούνται σε κορυφαία μαγαζιά του κόσμου.

Η Ταμάρα Ζέιν (φωτογραφία κάτω), η οποία επισκέφθηκε τον χώρο, εντυπωσίασε με το φόρεμά της και την τσάντα με την ογκώδη πεταλούδα του οίκου Gucci.

Η δεξίωση του πρέσβη των ΗΠΑ

Οι προβολείς της μεγάλης ναυτιλιακής γιορτής Ποσειδώνια 2018 αρχίζουν να σβήνουν σιγά σιγά. Με επίσημο τουλάχιστον τρόπο. Τα μαύρα βαν και οι λιμουζίνες εξακολουθούν πάντως να δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία έτσι όπως είναι παρκαρισμένα έξω από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία. Δύο μόλις βραδιές πριν, και τα «κλειστά» βαν με τα φιμέ τζάμια, τα οποία βγάζουν προς τα έξω μια… νότα μυστηρίου, μετέφεραν συνοδεία bodyguards (υπήρχαν και οχήματα της Αστυνομίας έξω από την πολυτελή μονάδα φιλοξενίας) ξένους μεγαλοεπιχειρηματίες στην αμερικανική πρεσβεία. Ο Τζέφρι Πάιατ προσκαλούσε έλληνες και διεθνείς εφοπλιστές, ναυτιλιακούς παράγοντες και ανθρώπους οι οποίοι κινούνται στον χώρο του επιχειρείν, σε δεξίωση με αφορμή τα Ποσειδώνια. Κάποιοι από τους καλεσμένους, ανάμεσα στις συζητήσεις για εμπορικές συμφωνίες και όλα όσα ενδιαφέροντα συμβαίνουν στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, αναφέρθηκαν στην άφιξη του Sting. Ο διεθνούς φήμης συνθέτης και τραγουδιστής φτάνει στην Αθήνα για δύο εμφανίσεις στις 22 και 23 Ιουνίου, στο Ηρώδειο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το μεσημέρι της ίδιας ημέρας θα «βρεθεί» στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να τιμήσει με την παρουσία του την εκδήλωση που ετοιμάζει η Διεθνής Αμνηστία, με το έργο «I love Greece» της Σοφίας Βάρη στο επίκεντρο.