Το 1998 ο κόσμος ήταν διαφορετικός. Μάλιστα από τις 6 Ιουνίου εκείνου του έτους και για μία δεκαετία αργότερα οι γυναίκες φαίνεται ότι βίωσαν κάτι που ίσως και να μας έφερε στην πραγματικότητα του #MeToo. Είναι δυνατόν το «Sex and the City» να ευθύνεται για τη γυναικεία σεξουαλική παρενόχληση που οδήγησε σε καταγγελίες βιασμών και απρεπούς συμπεριφοράς για τις οποίες μοιάζει να ευθύνονται όλο και περισσότεροι άνδρες;

Η απάντηση δεν μπορεί να είναι μονόπλευρη. Σίγουρα όμως η ιερή τετράδα της τηλεοπτικής σειράς δεμένη με όρκους φιλίας και πολύωρες εξομολογήσεις γύρω από τα πάθη τους στις ερωτικές τους σχέσεις ήταν εξαιρετικά επιδραστική για τις νέες γυναίκες των 90s . Αλλά και για τις πιο ηλικιωμένες οι οποίες απέκτησαν μία εξωστρέφεια διεκδικώντας να αλλάξουν τους κανόνες του ερωτικού παιχνιδιού –κατά το πλείστον προσδιορισμένου μεταξύ αρσενικών και θηλυκών συντρόφων. Χάρη στον αυθορμητισμό των ερωτικών εξομολογήσεων της Κάρι προς τις φίλες της Σαμάνθα, Μιράντα και Σάρλοτ αλλά και στις διακυμάνσεις των διαλόγων τους μεταξύ χιούμορ και κυνισμού η δυναμική του «Sex and the City» ξεπέρασε τα όρια της απολαυστικής ζωής των ενηλίκων του Μανχάταν.

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ. Το φαντασιακό της υφηλίου –πριν τραυματιστεί από το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 –ερεθίστηκε από αυτόν τον γυναικείο αυθορμητισμό και φυσικά από το ανατρεπτικό ύφος των ρούχων που προσδιόριζε νέους και διαφορετικούς χαρακτήρες. Γυναίκες ανεξάρτητες, εργαζόμενες, ανώτερου έως υψηλού εισοδήματος, οικονομικά αυτάρκεις ώστε να πληρώνουν το ενοίκιο των διαμερισμάτων τους στο κέντρο της Νέας Υόρκης, να πληρώνουν τα κοκτέιλ τους στα πιο «ιν» μπαρ και κλαμπ του Μανχάταν και να προσθέτουν κάθε μήνα από ένα ζευγάρι ακριβά παπούτσια στην ντουλάπα τους. Η τηλεοπτική φαντασμαγορία ξέφυγε από την σεναριακή πραγματικότητα και απλώθηκε σαν ιός χωρίς εμβόλιο σε όλα τα κορίτσια και τις γυναίκες που απέκτησαν κοινές αναφορές μέσα από τη σεξουαλικά ακαταπόνητη Σαμάνθα, τη ρεαλίστρια Μιράντα, την εύθραυστη Σάρλοτ και την εξασκημένη στην κοινωνική περιπλάνηση Κάρι.

Τα γυναικεία περιοδικά άρχισαν να προσθέτουν στην ύλη τους θέματα για καλύτερη ερωτική ζωή και σωματική υγιεινή καταρρίπτοντας το ταμπού του σεξ με το οποίο ασχολούνταν οι άρρενες εκδότες των αντίστοιχων περιοδικών λάιφσταϊλ. Κατά ένα αμερικάνικο «άνετο και εύκολο» τρόπο η νοοτροπία του «Sex and the City» βοήθησε τις γυναίκες να αποκτήσουν άλλη σχέση με το σώμα τους το οποίο έμαθαν να το φροντίζουν και να το επιδεικνύουν. Με πολλά κομψά ρούχα ή και με λιγότερα, πιο αποκαλυπτικά και προκλητικά.

Ετσι ο «ιός» του «Sex and the City» προκάλεσε μεταβολή στον ερωτισμό των νέων ανθρώπων των μητροπόλεων, ώστε άνδρες και γυναίκες να εκφράζουν πιο ανοιχτά τις επιθυμίες τους να συντομεύουν χρονικά τις δεσμεύσεις τους και να εντείνουν συναισθηματικά τις απολαύσεις τους. Φαίνεται ότι κάπου μεταξύ νεανικής προθυμίας και επιδραστικότητας του αμερικανικού σίριαλ που είχε φτάσει να επηρεάζει τα γούστα των καταναλωτριών στη μόδα, τις γεύσεις, τον τρόπο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, οι γυναίκες δήλωσαν τη συναίνεσή τους σε νέες εμπειρίες. Αφού οι τέσσερις φίλες μπορούσαν να χειριστούν οργασμούς, τραπεζικούς λογαριασμούς, καρκίνο του μαστού, ομοφυλοφιλικό σεξ, υιοθεσία, AIDS, σύμφωνα συμβίωσης , γάμους και διαζύγια, το ίδιο μπορούσαν να πράξουν και όσες (προ Netflix) ενοικίαζαν τις βιντεοταινίες με τα επεισόδια της λατρεμένης τους ιδεολογίας.

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΕΣ. Σήμερα, 20 χρόνια μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου (και 10 από την πρεμιέρα της πρώτης ταινίας) οι πρωταγωνίστριες του «Sex and the City» έχουν μεταλλαχτεί σε κάτι άλλο. Η Κάρι – Σάρα Τζέσικα Πάρκερ έγινε διασημότητα στο κόκκινο χαλί και επιχειρηματίας με δική της συλλογή από παπούτσια. Η Σαμάνθα – Κιμ Κατράλ διαχειρίζεται ενδοοικογενειακά τραύματα λόγω εξαφάνισης και θανάτου του αδελφού της. Η Μιράντα – Σίνθια Νίξον, αφού δήλωσε ανοιχτά την ομοφυλοφιλία της, κάνει στροφή στην πολιτική διεκδικώντας υποψηφιότητα για κυβερνήτης της Νέας Υόρκης. Η Σάρλοτ – Κρίστιν Ντέιβις ανέπτυξε ανθρωπιστική δράση στηρίζοντας τον ΟΗΕ στη διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος και περιβαλλοντική ευαισθησία για την προστασία των ελεφάντων. Οι πρωταγωνίστριες του γυναικείου τηλεοπτικού έπους μοιάζει να πήραν στη μοίρα τους στοιχεία των μυθοπλαστικών χαρακτήρων που υποδύθηκαν. Το παρόν, πλαισιωμένο από τον μισογυνισμό μεταξύ άλλων του προέδρου Τραμπ, πιο επισφαλές και ασαφές από την εποχή της ανάδυσης του φαινομένου «Sex and the City» προτρέπει τις γυναίκες σε ενδυνάμωση των αιτημάτων τους. Η απουσία ανατροφοδοσίας της ποπ κουλτούρας με τάσεις από το σίριαλ υπογραμμίζει τη μετάβαση σε νέες προτεραιότητες. Η αποθέωση του γυναικείου ερωτισμού υποχώρησε απέναντι στο κύμα της ρευστής, άφυλης ερωτικής ταυτότητας.