Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία για χιλιάδες πελάτες της ΔΕΗ που πλήρωσαν κανονικά το λογαριασμό τους, δικαιούνται την έκπτωση 15% της εμπρόθεσμης καταβολής, αλλά τα ΕΛΤΑ παρακράτησαν τα ποσά και φαίνονται οι καταναλωτές να μην έχουν πληρώσει.

Οι υποσχέσεις των Ταχυδρομείων ότι θα διαθέτουν το ποσό που παρακράτησαν στη ΔΕΗ, δεν είναι αρκετές για να κατασιγάσουν την οργή των πελατών που πηγαίνουν στα γκισέ και διαμαρτύρονται εντόνως.

Για το θέμα αυτό η Νέα Δημοκρατία και η Τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, βουλευτής Β’ Αθηνών, κυρία Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο κ. Παππάς δεν πληρώνει τις οφειλές του υπουργείου του στα ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ για να καλύψουν τη μαύρη τρύπα, παρακρατούν τα χρήματα που παίρνουν από τους πολίτες για τους λογαριασμούς της Δ.Ε.Η. Και η Δ.Ε.Η. απειλεί να κόψει το ρεύμα ακόμη και στους συνεπείς πολίτες που το πληρώνουν στην ώρα τους.

Καλούμε τον κ. Παππά να προσγειωθεί για λίγο στην πραγματικότητα, γιατί εξαιτίας του ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες πολίτες».

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στο in.gr αναφέρει ότι οι καταναλωτές για να αποδείξουν ότι είναι εμπρόθεσμοι θα πρέπει να κρατήσουν τις αποδείξεις που εξόφλησαν τους λογαριασμούς στα ΕΛΤΑ και να απευθυνθούν σε ένα κατάστημα της ΔΕΗ προκειμένου να δηλώσουν την πληρωμή του λογαριασμού και να πάρουν την έκπτωση του 15%. Ή ένα άλλος τρόπος είναι να τηλεφωνήσουν στην ΔΕΗ να δώσουν κωδικό πληρωμής από τα ΕΛΤΑ για να αποδειχθεί η πληρωμή του λογαριασμού.

Ο κ. Λεχουρίτης ζητά να παρθεί άμεσα μια απόφαση ώστε, όπως αναφέρει, αυτοί οι άνθρωποι να δικαιωθούν και να μην χάσουν την έκπτωση διότι η σύμβαση είχε να κάνει μεταξύ ΔΕΗ και ΕΛΤΑ.

Επίσης, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, καλεί την κυβέρνηση και την διοίκηση της ΔΕΗ να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο έτσι ώστε αυτές οι καταστάσεις και οι συμπεριφορές να μην λαμβάνουν χώρα εις βάρος του καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται ότι όλα ξεκίνησαν όταν οι πολίτες άνοιγαν το τελευταίο χρονικό διάστημα τους φακέλους με τους λογαριασμούς της ΔEΗ και διαπίστωναν ότι χαρακτηρίζονται ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες και εμφανίζονταν ανεξόφλητα υπόλοιπα τα οποία είχαν πληρώσει κανονικά.

Παρέμβαση Συνηγόρου

Η υπόθεση αυτή προκάλεσε την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή ο οποίος αναφέρει ότι η καθυστέρηση αυτή προς τα ΕΛΤΑ και τη ΔΕΗ, η οποία είναι συχνά μεγάλη, έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της «έκπτωσης συνέπειας» (15%) που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς και το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.

Οι καταναλωτές, αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους – και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στα ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες τους, ώστε να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους – επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ με έναν από τους επίσημους συνεργάτες της.

Όπως σημειώνει η ανεξάρτητη αρχή στην επιστολή της τόσο προς τη ΔΕΗ όσο και προς τα ΕΛΤΑ, σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κλπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται, αναζητώντας το λόγο για τον οποίο στερούνται της «έκπτωσης συνέπειας» του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ανεξάρτητη αρχή ζητάει από τα ΕΛΤΑ:

– Ενημέρωση του Συνήγορου του Καταναλώτή, σχετικά με τους λόγους της μη απόδοσης ή της μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,

– τις άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.

– Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.

Επιπλέον ζητάει από τη ΔΕΗ:

– Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.

– Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει ότι επιφυλάσσεται για περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο της διερεύνηση του θέματος.

Αγωγή από ΙΝΚΑ

Το ΙΝΚΑ ανακοίνωσε ότι προτίθεται να ασκήσει Συλλογική Αγωγή του Ν. 2251/94 υπέρ των Ελλήνων Καταναλωτών ρεύματος από την ΔΕΗ που ενώ πλήρωσαν τους λογαριασμούς τους έγκαιρα και με την συμφωνία της σχετικής έκπτωσης που συμφωνήθηκε, τα ποσά παρέμειναν στα ΕΛΤΑ μέσω των οποίων έκαναν τις πληρωμές τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση:

Τα ΕΛΤΑ οφείλουν να τους αποζημιώσουν και η ΔΕΗ οφείλει αμέσως και όχι αργότερα να ρυθμίσει το υπόλοιπο και να αποδώσει την έκπτωση που συμφωνήθηκε τώρα και όχι αργότερα, απλά και μόνο επειδή έχει λάβει γνώση.

Αυτά είναι μεν αυτονόητα, αλλά στο σύγχρονο περιβάλλον που ζούμε τα αυτονόητα παρέλκονται μέχρι από το Άγιο Δικαστήριο να πέσει η τσεκουριά και για το αυτονόητο και για την Ηθική Βλάβη υπέρ κάθε ενός που ζημιώθηκε.

Για αυτό, καλούνται οι Καταναλωτές που βρέθηκαν σε αυτή την κατάσταση, να έχουν πληρώσει έγκαιρα και να μην το έχει καταχωρήσει η ΔΕΗ και αν μην τους έχει αποδώσει την συμφωνημένη έκπτωση, να επισκεφτούν τα γραφεία μας Γ΄ Σεπτεμβρίου 13 3ος όροφος και να υπογράψουν την καταγγελία επισυνάπτοντας τον πληρωμένο λογαριασμό και τον επόμενο που φαίνεται μη καταχωρημένη η πληρωμή.

Διαφορετικά μπορούν να συμπληρώσουν την ακόλουθη καταγγελία και μαζί με τους 2 λογαριασμούς να τα αποστείλουν στο Fax. 210 3633976.

Προς το ΙΝΚΑ

Ονοματεπώνυμο :…………………………………………..

Διεύθυνση : …………………………………… TK : ………………………….

Τηλέφωνο επικοινωνίας : …………………………………………

Fax εάν υπάρχει: ……………………………………….

E-mail: ……………………………………….

Επισυνάπτω τον πληρωμένο λογαριασμό με την απόδειξη και τον επόμενο που φαίνεται ότι δεν καταχωρήθηκε η πληρωμή που είχα κάμει.

Υπογραφή