Η Σοφία Κοκοσαλάκη ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο. Βλέπει το ντιζάιν μέσα από μία απέραντη ψηφιακή βιβλιοθήκη εικόνων του κινητού της και του i-cloud για το οποίο χρειάστηκε τρεις φορές να πληρώσει για επέκταση χώρου. «Γεμίζω τόσες πολλές εικόνες για την έρευνα που κάνω για κοσμήματα, μόδα και τέχνη. Καθετί που βλέπω γύρω μου το φωτογραφίζω και το κρατάω ως υποσημείωση σε κάτι που δουλεύω και θα μου φανεί χρήσιμο. «Νέο» είναι η έκπληξη, μία προσέγγιση σε στοιχεία που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί και δεν έχει γίνει αναφορά σε αυτά έως τώρα».

Καθώς τα λέει αυτά περπατώντας στου Ψυρή με κατεύθυνση την Πλάκα, βλέπει έναν τοίχο με γκραφίτι και εντοπίζει ένα πολύχρωμο σχέδιο που μοιάζει με τη μινωική φιγούρα από την Κνωσό. Καθώς ψάχνει στοιχεία για την ομιλία της σε λίγες ημέρες στην Κρήτη όπου θα συμμετάσχει σε μια ημερίδα για τον κρητικό πολιτισμό, η «θεά των φιδιών» ως κόμικ γκραφίτι κάνει «κλικ» στη Σοφία Κοκοσαλάκη, η οποία προσθέτει ότι «η Μεσόγειος είναι η γεωγραφική περιοχή που ταιριάζει με το ύφος της δημιουργικής μου έκφρασης. Πέρασα τόσο καιρό διαβάζοντας για τα αγγεία και την κεραμική τέχνη της αρχαιότητας καθώς ετοίμαζα τα κοστούμια για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών του 2004, που ακόμη και σήμερα θυμάμαι εποχή και γεωγραφική περιοχή όπου ανακαλύφθηκαν».

Μεταξύ περιπλάνησης στην πόλη και εντατικής έρευνας σε βιβλία και σύγχρονες εκθέσεις τέχνης, μία νέα ανάθεση απασχολεί την ελληνίδα σχεδιάστρια και τη φέρνει όλο και συχνότερα στην Αθήνα: η δημιουργία μιας ειδικής συλλογής ρούχων για το προσωπικό όλου του ανακαινισμένου ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα στη Βουλιαγμένη. Από το Astir Four Seasons, το Astir Beach, αλλά και το Matsuhisa Restaurant, τo πρότζεκτ της Κοκοσαλάκη βασίζεται στον σχεδιασμό με όρους μόδας. «Μοιάζει σαν να ετοιμάζω να δείξω δουλειά μου σε σόου μόδας. Τα γυναικεία κομμάτια μου ζήτησαν να είναι θηλυκά και όχι απλά βασικά ρούχα εργασίας, αλλά ούτε και ομοιόμορφα στο σχέδιό τους. Η ιδέα είναι κάθε εργαζόμενος σε αυτό το νέο ξενοδοχειακό συγκρότημα πολυτελείας να ξεχωρίζει ακόμη και από την προσεγμένη πρετ α πορτέ εμφάνισή του».

Παράλληλα, η συλλογή κοσμημάτων της εμπλουτίζεται. Η πιο κλασική σειρά Sophia Kokosalaki Jewels με την επανερμηνεία σχεδίων από την κληρονομιά της μακραίωνης παράδοσης του ελληνικού κοσμήματος αποκτά μια νέα μοντέρνα «συντροφιά». «Η μικρότερη σειρά είναι πιο μοντερνιστική, με στοιχεία αφαιρετικά και γλυπτικά, τα οποία εμπνέομαι από την άλλη μου μεγάλη αγάπη, τη σύγχρονη τέχνη» λέει η δημιουργός, η οποία βρήκε στην Αθήνα τεχνίτες επεξεργασίας μετάλλων για να εμπιστευτεί στις δικές τους ικανότητες τη δική της έμπνευση. Το δείχνουν η κίνηση των μικρότερων αρθρωτών κομματιών σε ένα ζευγάρι σκουλαρίκια από επιπλατινωμένο ασήμι και η χρυσή εκδοχή τους. «Τα ονομάζουμε lunar drops, lunar hail (σταγόνες σελήνης, σεληνιακό χαλάζι), επειδή η τεχνική της σφυρήλατης επιφάνειά τους μοιάζει με το έδαφος της Σελήνης. Η δουλειά γίνεται όλη στο χέρι και όχι με 3D εκτυπώσεις ή κοψίματα με λέιζερ».