Ενα άλλο βλέμμα ρίχνουν στα γεγονότα του γαλλικού Μάη του ’68 οι φωτογραφίες του Φιλίπ Γκρα και τα ντοκιμαντέρ με μαρτυρίες εποχής του ιστορικού και κινηματογραφιστή Ντομινίκ Μπο που παρουσιάζονται στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας (Σίνα 31) έως 29 Μαρτίου.

Στη διάρκεια των γνωστών διαδηλώσεων στο Παρίσι υπήρξαν πολλοί φωτογράφοι στην πρώτη γραμμή. Ο Φιλίπ Γκρα (1942-2007) ήταν από εκείνους τους φωτογράφους που αποτύπωσαν πέρα από τη στιγμή και τη χειρονομία, το σύμβολο και το νόημα εκείνης της περιόδου των καινοτομιών και των αμφισβητήσεων. Τα αρχεία του ανεξάρτητου φωτογράφου μαρτυρούν επίσης το ελεύθερο πνεύμα του καθώς και την επιλεκτική προσέγγιση στο δημιουργικό υλικό του, όπως και μια προσήλωση στη λαϊκή κουλτούρα, στις εικόνες που δεν είχαν εκτιμηθεί, στις μουσικές όλων των ηπείρων. Οι 43 εικόνες από το φωτογραφικό ρεπορτάζ του Φιλίπ Γκρα ξεχωρίζουν από κάθε ήδη γνωστή τεκμηρίωση, καταρχήν για την καλλιτεχνική αξία των φωτογραφιών αλλά και την ισορροπία του βλέμματός του που παραμένει ψύχραιμο στην καταγραφή των στιγμιοτύπων. Το υλικό των ταινιών του Ντομινίκ Μπο με τίτλο «Μάιος ’68, μια παράξενη άνοιξη» παρουσιάζει κυρίως μαρτυρίες πρωταγωνιστών από τον κόσμο της πολιτικής, των κομμάτων, της δημόσιας διοίκησης, των αστυνομικών δυνάμεων. Ο ιστορικός και εκδότης της Εγκυκλοπαίδειας Universalis προσφέρει μια νέα ανάγνωση των γεγονότων μέσα από πρωταγωνιστές ελάχιστα γνωστούς που καταθέτουν στον φακό του τη δική τους μαρτυρία.