Νέα ήθη στη Formula 1. Μπορεί ο πανίσχυρος Μπέρνι Εκλστοουν (που ήταν στο τιμόνι της F1 σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, από το 1978 έως και το 2017) να είχε ποντάρει –ακόμη και τα τελευταία χρόνια –μόνο στην εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Formula 1, αφήνοντας στο περιθώριο τη χρήση των social media και του Ιντερνετ, όμως η νέα εταιρεία που διαχειρίζεται τα γκραν πρι, η αμερικανική Liberty, στρέφει με ταχύτατους ρυθμούς τους οπαδούς τού πιο δημοφιλούς μηχανοκίνητου σπορ στην παντοδυναμία του Διαδικτύου. Να σημειωθεί ότι μπορεί πέρυσι πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι να παρακολούθησαν με οποιονδήποτε ηλεκτρονικό τρόπο (τηλεόραση, Διαδίκτυο κ.ά.) τα 21 γκραν πρι, πλέον όμως οι πιστοί της τηλεόρασης στρέφονται με μορφή καταιγίδας στο Διαδίκτυο για να ενημερώνονται για όλες τις εξελίξεις στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου σπορ. Ετσι, πέρυσι, οι χρήστες που παρακολούθησαν τη Formula 1 μέσω Διαδικτύου σχεδόν διπλασιάστηκαν, ενώ φέτος αναμένεται και νέα αύξηση του ποσοστού, μιας και η κόντρα ανάμεσα στη Mercedes-Benz και τη Ferrari θα συσπειρώσει και άλλους «ανενεργούς» οπαδούς των αναβαθμισμένων ομάδων –που αποτάσσουν το μονοπώλιο της γερμανικής ομάδας. Μόνο το επίσημο σάιτ της F1 άγγιξε σε επισκεψιμότητα τους 124 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες, ενώ ανάμεσα στις 20 χώρες όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη απήχηση της Formula 1 είναι και η Ελλάδα. Πέρυσι παρακολούθησαν τη Formula 1 19% περισσότεροι Ιταλοί –φυσικά, χάρη στην επάνοδο της Ferrari –ενώ έντονο ήταν το ενδιαφέρον και των Κινέζων για τις μάχες μέσα στις πίστες. Oι οπαδοί δεν δείχνουν μόνο ιδιαίτερη προτίμηση στη ζωντανή μετάδοση των αγώνων, αλλά το ενδιαφέρον τους στρέφεται και στις κατατακτήριες, όπου σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι βλέπουν ανελλιπώς τις δοκιμές των αγαπημένων ομάδων τους.

Και όλα αυτά, τη στιγμή που κάποιοι επικεφαλής της Formula 1 πιστεύουν ότι τα επόμενα χρόνια η ηλεκτροκίνητη Formula E θα ξεπεράσει σε τηλεθέαση και δημοφιλία τη σημερινή Formula 1! Μπορεί η τελευταία να έχει προς το παρόν το πάνω χέρι, μέρα με τη μέρα όμως η δυναμική της ηλεκτροκίνητης Formula E γίνεται όλο και πιο αισθητή. Ηδη στον συγκεκριμένο θεσμό συμμετέχει η Audi, ενώ ενδιαφέρον για τα οικολογικά μονοθέσια έδειξε και η BMW, η οποία θα συμμετέχει από τα τέλη του 2018 με μια νέα ομάδα. Πρωταγωνίστρια στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα είναι η DS, η θυγατρική εταιρεία της Citroen, που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις και τα πρώτα βάθρα των νικητών. Και φυσικά, το ενδιαφέρον των κατασκευαστών δεν σταματάει, μιας και στο εγγύς μέλλον θα δούμε στα «ηλεκτρικά» γκραν πρι τόσο τη Mercedes-Benz όσο και την Porsche. Να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι αγώνες –λόγω του οικολογικού χαρακτήρα των μονοθεσίων, αλλά και της σχεδόν μηδενικής ηχορρύπανσης –πραγματοποιούνται σε δημόσιους δρόμους, όπως του Λονδίνου κ.ά.