Θα ήταν μία από τις ταινίες της χρονιάς που φεύγει για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Ως συνέχεια της νεότερης τριλογίας του «Πολέμου των άστρων» (ξεκίνησε το 2015 με το «Η δύναμη ξυπνάει») ως σεναριακή πρόταση για την τύχη της «παλιάς σχολής» και προφανώς ως προϊόν μιας παντοδύναμης κινηματογραφικής εταιρείας, της Disney, η οποία έχει αγοράσει τη Lucasfilm ήδη από το 2012 και πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρωσε την εξαγορά της 20th Century Fox. Δεν είναι, λοιπόν, αδιάφορο ότι κατά τα φαινόμενα παγιώνεται μια διάσταση μεταξύ κριτικών και κοινού. Οι πρώτοι επικρότησαν τις σκηνοθετικές λύσεις του Ράιαν Τζόνσον γράφοντας στα μεγαλύτερα μέσα του πλανήτη. «Νιώθεις ότι ο Τζόνσον συγκρατεί τον εαυτό του από σκηνή σε σκηνή, αλλά η ταινία απελευθερώνεται όταν το κάνει, όπως όταν δείχνει την παραδοξότητα του γαλαξία, τα ζώα που τον κατοικούν, τη μαγεία και το μυστήριό του», γράφει στους «New York Times» η Μανόλια Ντάργκις. «Μένει πιστός στο αξίωμα ότι «η δράση είναι οι χαρακτήρες», κάτι που φαίνεται καλύτερα από οπουδήποτε αλλού στην παρουσία της Ρόουζ Τίκο, την οποία υποδύεται η Κέλι Μέρι Τραν –και αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από μία απλή μηχανικό της Αντίστασης» επισημαίνει με τη σειρά του ο Μαρκ Κερμόουντ στη βρετανική «Γκάρντιαν».

Το κοινό, ωστόσο, σύμφωνα με μετρήσεις στην ιστοσελίδα Rotten Tomatoes και, φυσικά, στα fora για τον «Πόλεμο των άστρων» δεν φαίνεται να συμφωνεί με την τύχη που επιφύλαξε ο Τζόνσον στον ηγέτη Σνόουκ, τη «μαγική» ανάληψη της πριγκίπισσας Λέια στο Διάστημα και την εισβολή πάσης φύσεως ζώων όπως τα Ποργκς (οι φτερωτοί σύντροφοι του Τσουμπάκα) και τα Φέδιερ (μεταξύ αλόγου και σκύλου). Η κοινή συνισταμένη στις ενστάσεις είναι ότι ο νέος σκηνοθέτης ακυρώνει πολλές από τις προτάσεις του Εϊμπρααμς. Και είναι χαρακτηριστικό το παράπονο που εξέφρασε ο σχεδιαστής της μάσκας του Κάιλο Ρεν, ο οποίος το φυσάει και δεν κρυώνει για την τύχη που της επιφυλάσσεται στους «Τελευταίους Τζεντάι». Θέλει κάτι περισσότερο από εικασίες και ένστικτο, βέβαια, για να αποδείξει κανείς ότι η απόσταση μεταξύ κριτικών και θεατών αποτυπώνεται στην εισπρακτική πορεία της ταινίας, η οποία σημειώνει πάσης φύσεως ρεκόρ –και θετικά και αρνητικά.