Ενα είναι το μείζον θέμα συζήτησης μεταξύ των κορυφαίων στελεχών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που είναι υπό εξέλιξη. Το πώς η εξαγορά της Opel από τον όμιλο PSA που έχει την Peugeot Citroën μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες να κλείσουν και νέα μεγαντίλ.

Οι προκλήσεις για τον κλάδο είναι πολύ μεγάλες κι αυτό ανοίγει τον δρόμο για νέες εξαγορές και συγχωνεύσεις μεταξύ ευρωπαϊκών –και όχι μόνο –αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι εταιρείες αυτές τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να κάνουν τεράστιες επενδύσεις τόσο σε παραδοσιακές τεχνολογίες όσο και σε νέες, όπως είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και τα οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό, και είναι πιο εύκολο οι επενδύσεις αυτές να γίνουν από πολύ μεγάλα σχήματα για μείωση κόστους, παρά από μεμονωμένες εταιρείες, όσο ισχυρές και εάν είναι αυτές.

Ολοι πλέον στην αγορά ενδιαφέρονται να δουν τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας της PSA με την Opel. Οπως εξήγησε ο επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας Κάρλος Ταβάρες σε συνέντευξη που παραχώρησε στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», σήμερα η μέση αξιοποίηση των εργοστασίων της Opel από τη γερμανική εταιρεία ανέρχεται σε 82%, ενώ της PSA είναι 98%. Ο Ταβάρες έχει βάλει στοίχημα να φέρει την αξιοποίηση των εργοστασίων της Opel πιο κοντά σε αυτή της PSA. Τώρα ο ίδιος αλλά και οι ανταγωνιστές του περιμένουν να δουν εάν θα αποδώσει αυτό το στοίχημα όπως αναμένεται. Σε αυτή την περίπτωση οι γάμοι μεταξύ κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να είναι χωρίς προηγούμενο.

Δεν είναι τυχαίο που την αμέσως επόμενη ημέρα της ανακοίνωσης του ντιλ PSA και Opel ο επικεφαλής της Fiat Chrysler Σέρτζιο Μαρτσιόνε έφερε στο προσκήνιο το θέμα πιθανής συνεργασίας με τη Volkswagen. Η γερμανική εταιρεία που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη προς το παρόν δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται –τουλάχιστον επίσημα. Ομως η άνοδος της PSA στη δεύτερη θέση της λίστας των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γηραιά Ηπειρο μετά το ντιλ αυξάνει τις προκλήσεις για τη VW. Ο Μαρτσιόνε είναι εδώ και χρόνια υπέρμαχος των ντιλ στις αυτοκινητοβιομηχανίες και ήδη συνεργάζεται με την Alphabet, τη μητρική εταιρεία της Google, για την ανάπτυξη τεχνολογίας που θα επιτρέπει σε αυτοκίνητα να κινούνται αυτόνομα. Ο ίδιος όμως επιθυμεί, όπως όλα δείχνουν, ντιλ και με παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία. Ντιλ περιμένει να γίνουν και ο επικεφαλής της Renault Κάρλος Γκον. Η Renault έχει πολύ στενή μετοχική σχέση με τη Nissan, αλλά πλέον και με τη Mitsubishi.