Μετά από την περιοδεία στην Ελλάδα και τις μετακλήσεις σε Λονδίνο, Παρίσι και Μιλάνο, η Χριστίνα Μαξούρη παρουσιάζει μια πιο ολοκληρωμένη εκδοχή της παράστασης «Δανεικά Παπούτσια». Ο τίτλος ανήκει στον Πέτρο Παράσχη (γραφίστας και art designer της ελληνικής δισκογραφίας), γιατί όπως και η ίδια η ερμηνεύτρια λέει στην ουσία «δανείζεται» τραγούδια και λόγια άλλων για να βρει τον δικό της βηματισμό.

«Η παράσταση ξεκίνησε το 2013 από μια παρόρμηση που στη συνέχεια ησύχασε και άρχισε να παίρνει σχήμα και μορφή» λέει η Χριστίνα Μαξούρη. «Ήταν μια βαθιά ανάγκη να πάω ανάποδα σε οτιδήποτε “έτρεχε” με αδυσώπητο κι αφύσικο ρυθμό, “φώναζε” και τσαλαπατούσε ότι βίωνα μέσα μου, ως ιερό. Προσπάθησα λοιπόν να δημιουργήσω έναν “χώρο” όπου υπέθεσα πως θα μπορώ να υπάρχω εν ειρήνη, ομορφιά και προστασία. Διάλεξα τραγούδια και κείμενα, που κουβαλάνε για τον καθένα μας, πολλά περισσότερα από το γραμμένο νόημά τους, τα έφερα κοντά και τα μοιράστηκα. Ακολούθησαν πολλές δοκιμές, πολλή μοναξιά, ωραίες και σημαντικές συνεργασίες και πάντα, έντονη αίσθηση ελευθερίας. Η παράσταση έχει τρεις εκδοχές. Τη solo & a capella, αυτήν με τη συμμετοχή καλεσμένων κι αυτή με τη συμμετοχή δύο ή τριών μουσικών που θα δουν οι θεατές στο Θέατρο του Νέου Κόσμου».

Επιλογή κειμένων και τα τραγουδιών.
«Κριτήριο στάθηκε το ενδεχόμενο της απώλειας. Ό,τι κινδύνευε ή κινδυνεύει να χαθεί από μνήμη ή αίσθημα και περιέχεται σε τραγούδια ή κείμενα, θέλησα να το κρατήσω κοντά μου, φέρνοντας το στο φως και απευθύνοντάς το. Αυτή τη φορά οι θεατές θα δουν μια πιο πυκνή και οριοθετημένη μορφή της παράστασης, καθώς παρουσιάζεται πρώτη φορά, σε θεατρική σκηνή στην Αθήνα. Μια αισθητή διαφορά στην όψη, χάρη στους φωτισμούς του Νίκου Βλασόπουλου και στην ακρόαση, χάρη στις ενορχηστρώσεις του Σταύρου Ρουμελιώτη από τους Usurum. Και βέβαια τρεις εξαίρετους μουσικούς επί σκηνής. Τη Σοφία Ευκλείδου στο τσέλο, η οποία συμμετείχε και στην περσινές παραστάσεις, τον Μιχάλη Βρέττα στο βιολί και τον Βασίλη Παναγιωτόπουλο, στο τρομπόνι και το πιάνο».

Συνεργασία με τους μουσικούς. «Είναι άνθρωποι που θαυμάζω κι εμπιστεύομαι πολύ. Εκτός από τον Μιχάλη, με τη Σοφία και τον Βασίλη, έχουμε συνεργαστεί πολλάκις στο παρελθόν, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει πλέον κοινός κώδικας επικοινωνίας και αλληλοεκτίμηση. Και οι τρεις τους, είναι πολύ πρόθυμοι κι ευέλικτοι σκηνικά, με εκτενή εμπειρία σε πολλά μουσικά ήδη και ιδιαίτερα καλή σκηνική αίσθηση. Τους οφείλω πολλές στιγμές ευχαρίστησης, ομορφιάς και προχωρήματος. Η παρουσία τους είναι στο δεύτερο μέρος της παράστασης, που έπεται του solo a capella».

Περιοδεία στην Ελλάδα και μετακλήσεις. «Πέρασα πολλές ώρες πάνω από έναν υπολογιστή, ψάχνοντας χώρους και στέλνοντας mail, εξεπλάγην με την προθυμία και υποστήριξη φίλων και γνωστών, ταξίδεψα με όλα τα μεταφορικά μέσα που υπάρχουν, γνώρισα ανθρώπους με πολύ ωραία στάση ζωής και μεράκι, συνάντησα ξανά φίλους αγαπημένους κι έλαβα πολύ ζεστασιά και αγάπη. Οι λέξεις που ηχούν δυνατά μέσα μου, μετά απ’ όλο αυτό το ταξίδι, είναι Τύχη και Ευγνωμοσύνη».

Πρώτος προσωπικός δίσκος. «Είναι μια πρωτόγνωρη, αλλά ταυτοχρόνως πολύ οικεία διαδικασία. Χρήσιμα βραδυκίνητη και τρομερά αποκαλυπτική. Νιώθω ότι βρίσκομαι στα καλύτερα χέρια. Αυτά του Άγγελου Τριανταφύλλου που έγραψε τη μουσική, της Ελένης Φωτάκη που έγραψε τους στίχους, του ηχολήπτη Γιάννη Παξεβάνη –σταθερός συνεργάτης και στήριγμα-, του παραγωγού μας Χρήστου Κορτσέλη από τη Feelgood Records και φυσικά των δεινών μουσικών που έπαιξαν και θα παίξουν, στην ηχογράφηση. Έχει κυκλοφορήσει ήδη το τραγούδι “Τι κάθαρμα που είσαι” ως single και ακολουθεί τον Μάρτη η κυκλοφορία ολόκληρου του δίσκου, που θα φέρει τον τίτλο “Το άσπρο μαμά νοσταλγώ”».

«Δανεικά Παπούτσια»

μία (σχεδόν) solo & a cappella μουσική παράσταση

Επιλογή τραγουδιών & κειμένων - Ερμηνεία: Χριστίνα Μαξούρη
Μουσικοί: Βιολί: Μιχάλης Βρέττας, Τσέλο: Σοφία Ευκλείδου, Τρομπόνι - Τραγούδι: Βασίλης Παναγιωτόπουλος
Ηχητικός σχεδιασμός: Γιάννης Παξεβάνης
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

Θέατρο του Νέου Κόσμου (Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Ν. Κόσμος, τηλ. 210-9212.900).
Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15 μέχρι 14/3/2017