Πριν από πολύ καιρό, σε έναν γαλαξία πολύ πολύ μακριά, ζούσε μια κινηματογραφική ηρωίδα διαφορετική από τις άλλες. Μια κοπέλα που πήγαινε κόντρα στα κλισέ των ταινιών επιστημονικής φαντασίας, που δεν περίμενε άλλους να τη σώσουν, που δεν φοβόταν να τα βάλει ακόμη και με αυτόν τον εμβληματικό «κακό», τον Νταρθ Βέιντερ.

Η πριγκίπισσα Λέια των ταινιών «Star Wars», η ηθοποιός και συγγραφέας Κάρι Φίσερ, δεν μένει πια εδώ. Μετά την καρδιακή προσβολή που υπέστη το περασμένο Σαββατοκύριακο κι ενώ η κατάστασή της είχε σταθεροποιηθεί, έφυγε τελικά από τη ζωή χθες στα 60 της χρόνια. Τις ημέρες που στους κινηματογράφους όλου του κόσμου παίζεται το «Rogue One», η πιο πρόσφατη ταινία της σειράς, και ο κόσμος ξεσπά σε χειροκροτήματα όταν στην οθόνη εμφανίζεται, χάρη στα πιο σύγχρονα ψηφιακά εφέ, η Κάρι Φίσερ όπως ήταν το 1977, στον πρώτο «Πόλεμο των Αστρων».

Κόρη του τραγουδιστή Εντι Φίσερ και της ηθοποιού Ντέμπι Ρέινολντς, έκανε ντεμπούτο στο σινεμά το 1975 με τη δραματική κομεντί «Shampoo». Η δεκαετία του ’80 έφερε δύο ακόμη «Πολέμους των Αστρων», το έργο «Η Χάνα και οι αδελφές της» του Γούντι Αλεν και το γουντιαλενικό «Οταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι» του Ρομπ Ράινερ. Οι εμφανίσεις της στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση συνεχίστηκαν πιο αραιές μέχρι φέτος, ενώ πρόλαβε και ολοκλήρωσε τα γυρίσματα του όγδοου επεισοδίου του «Πολέμου των Αστρων» που θα δούμε του χρόνου τέτοια εποχή.

Αλλά η Κάρι Φίσερ είχε μια πλούσια καριέρα και πίσω από την κάμερα. Το ημιαυτοβιογραφικό της μυθιστόρημα «Φλερτάροντας τη ζωή» μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τις Μέριλ Στριπ και Σίρλεϊ ΜακΛέιν. Ο θεατρικός της μονόλογος «Wishful Drinking» έγινε μεγάλη επιτυχία και εξελίχθηκε σε ένα ακόμη αυτοβιογραφικό βιβλίο με το ίδιο όνομα. Ιστορίες από τη ζωή της αφηγούνταν και στο «The Princess Diarist» που κυκλοφόρησε πρόσφατα και προωθούσε αυτόν τον καιρό –επιστρέφοντας στο Λος Αντζελες από παρουσίαση του βιβλίου στο Λονδίνο, προδόθηκε από την καρδιά της.

Λίγοι γνωρίζουν ότι ήταν και ένας από τους πιο αποτελεσματικούς «διορθωτές σεναρίων» του Χόλιγουντ από το 1991 έως το 2005, συμμαζεύοντας τα ασυμμάζευτα σε πολλά μπλοκμπάστερ –και όχι μόνο –της περιόδου αυτής.

Οπως μαρτυρούν και οι πωλήσεις των αυτοβιογραφιών της, η ζωή της αποτελούσε ενδιαφέρον ανάγνωσμα, με αποκαλύψεις για κατάχρηση ναρκωτικών, διάγνωση διπολικής διαταραχής, έρωτες με συμπρωταγωνιστές. Αλλά οι περισσότεροι προτιμούν να θυμούνται την 20χρονη πριγκίπισσα με τις χαρακτηριστικές τυλιγμένες πλεξούδες ή με το χρυσό μπικίνι της σκλάβας στην «Επιστροφή των Τζεντάι», που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φετίχ.