Η Lufthansa, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Γερμανίας, ανακοίνωσε την ακύρωση 35 πτήσεων την Κυριακή λόγω της απεργίας των πιλότων που άρχισε την Τετάρτη και τερματίστηκε τα μεσάνυχτα του Σαββάτου.

Ο αριθμός των πτήσεων της Lufthansaπου ακυρώθηκαν λόγω της απεργίας ανήλθε σε σχεδόν 2.800 οι επιβάτες που επηρεάστηκαν από τις ακυρώσεις ήσαν περίπου 350.000, κατά τη διεύθυνση της εταιρείας.

Σε μια ανάρτησή της στο Twitter, η διεύθυνση της Λουφτχάνσα διαβεβαίωσε πάντως πως όλες οι υπόλοιπες πτήσεις που είναι προγραμματισμένες για σήμερα θα γίνουν κανονικά. Εκπρόσωπος της διοίκησης της εταιρείας εξάλλου διέψευσε δημοσίευμα της Frankfurter Allgemeine Zeitung – η εφημερίδα δεν κατονόμασε την πηγή – κατά το οποίο εξετάστηκε το ενδεχόμενο η Lufthansaνα ζητήσει να υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της, προκειμένου να απαλλαγεί από τη συλλογική σύμβαση εργασίας με τους πιλότους, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της διένεξης.

Αργά το βράδυ της Παρασκευής το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους χειριστές απέρριψε την πιο πρόσφατη προσφορά της διοίκησης για τις αυξήσεις μισθών, πάντως δεν προκήρυξε νέα απεργία πέραν αυτής που τερματίστηκε τα μεσάνυχτα.

«Χρειαζόμαστε μια προσφορά που να μπορούμε να διαπραγματευτούμε. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να προκηρύξουμε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις», προειδοποίησε χθες ο Γεργκ Χάντβεργκ, στέλεχος του συνδικάτου VC, που εκπροσωπεί τους χειριστές.

Η Lufthansa πρότεινε αυξήσεις των μισθών των πιλότων κατά 4,4% σε δύο δόσεις, καθώς κι ένα εφάπαξ που θα ισούται με 1,8 μισθό. Το συνδικάτο ζητάει ετήσιες αυξήσεις 3,7% για τους πιλότους για μια πενταετία από το 2012.

Η Μπετίνα Φόλκενς, μέλος του ΔΣ της Λουφτχάνσα και επικεφαλής της διεύθυνσης ανθρωπίνων πόρων, δήλωσε στην εφημερίδα Bild am Sonntag ότι «ελπίζει (…) το συνδικάτο να αλλάξει επιτέλους την αδιάλλακτη στάση του» και πρόσθεσε ότι μια συμφωνία για τη νέα συλλογική σύμβαση δεν μπορεί «να επιβληθεί με απεργίες».

Κατά το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών της Κολονίας IW, οι απεργίες των πιλότων είχαν κόστος 222 εκατ. ευρώ για τη Λουφτχάνσα το 2014, ενώ το 2015 οι απεργίες των πιλότων και των πληρωμάτων καμπίνας είχαν κόστος 231 εκατ. ευρώ. Η διεύθυνση της Λουφτχάνσα ανακοίνωσε πως έχασε άλλα 20 εκατ. ευρώ τις πρώτες δύο ημέρες της απεργίας αυτής της εβδομάδας.