Ο Γεράσιμος Μιχελής και ο Γιώργος Χριστοδούλου, συστήνουν στο ελληνικό κοινό την παράσταση του έργου «Ο μικρός Χίτλερ» του Άρνολντ Μπέρνφελντ, ενσαρκώνουν τους δύο ήρωες, ενώ υπογράφουν παράλληλα και τη σκηνοθεσία.

Το έργο, το είχε διαβάσει αρχικά ο Γιώργος και το πρότεινε στον Γεράσιμο, κάπου το 2013 ενώ ήταν σε πρόβες για να παίξουν στο εξωτερικό την «Ιλιάδα» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού.

«Ο Γιώργος μου είπε για ένα έργο που διάβαζε και είχε ενδιαφέρον» λέει ο Γεράσιμος. «Μου το έδωσε να το διαβάσω και εγώ. Εκείνη την περίοδο είχαν συμβεί οι καταστροφές στη Νομική, υπήρχαν εκδηλώσεις βίας από φοιτητές και μια περιρρέουσα οικονομικοπολιτική κατάσταση στην Αθήνα και στην Ελλάδα γενικότερα. Όταν το διάβασα είπα ότι είναι πολύ κοντινές οι πολιτικές συνθήκες, με τις αντίστοιχες της Βιέννης στην οποία αναφέρεται ο συγγραφέας, που ευφυώς επιλέγει αυτή την συγκεκριμένη περίοδο για να συναντηθούν αυτοί οι δύο άνθρωποι».

Πρόκειται για τον Αδόλφο Χίτλερ και τον Σίγμουντ Φρόυντ. Ο Γερμανός συγγραφέας με τη μυστική ταυτότητα και το ψευδώνυμο Άρνολντ Μπέρνφελντ, δίνει ζωή σε μια φανταστική συνάντηση μεταξύ δύο σημαντικών προσωπικοτήτων της Ιστορίας. Ανακατεύοντας πραγματικά γεγονότα και μυθοπλασία, μέσα από μια αλληλουχία χιούμορ και φιλοσοφίας, φέρνει αντιμέτωπες δύο παγκοσμίως αναγνωρίσιμες μορφές, τον Φρόυντ και τον Χίτλερ, σε μια μεταβατική και κρίσιμη φάση της ζωής τους, αλλά και της ίδιας της παγκόσμιας ιστορίας.

Για το έργο. «Ο μικρός ανήσυχος καλλιτέχνης 23χρονος Αντολφ έρχεται στη Βιέννη για να μπει στην Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά τρώει δύο απορρίψεις» συνεχίζει ο Μιχελής. «Ο συγγραφέας δράττεται αυτής της πληροφορίας και του δίνει τη δυνατότητα να “συναντηθεί” με τον πατέρα της ψυχανάλυσης προκειμένου να ερευνήσει τα αδιέξοδα, να διαχειριστεί τις ανησυχίες του και το χάος που τον ταλαιπωρεί. Οπότε ο συγγραφέας παίρνει πραγματικά γεγονότα σε συνδυασμό με μυθοπλασία για να αφηγηθεί την ιστορία του Χίτλερ. Και οι δύο ήρωες βρίσκονται σε μια ευάλωτη φάση. Ο Χίτλερ έχει φάει απόρριψη, τον έχει γονατίσει η ανεργία, πλήττεται από τους μετανάστες που έχουν γεμίσει την Βιέννη από Εβραίους και τσιγγάνους. Ο Φρόυντ τρώει φοβερή αμφισβήτηση και από πανεπιστημιακούς, αλλά κυρίως από μαθητές του, και επίσης φεύγουν και οι ασθενείς του. Όλο αυτό που συμβαίνει στη Βιέννη και στους ίδιους είναι πολύ κοντά σε αυτό που βιώναμε εμείς σήμερα Το έργο είναι γεμάτο εκπλήξεις, επικίνδυνες εκπλήξεις και άλλα πιο ανάλαφρα και ευχάριστα πράγματα».

Για την σκηνοθεσία. «Ξεκινήσαμε μελετώντας πολύ στενά και διεξοδικά το έργο» λέει ο Γιώργος Χριστοδούλου. «Προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τις προθέσεις του συγγραφέα και πάνω σε αυτό δοκιμάσαμε να επαληθεύσουμε κάποια πράγματα από τη σχέση, την πορεία και την πλοκή. Ήταν πολύ δύσκολο να μπορέσουμε να σκηνοθετήσουμε τους εαυτούς μας, αλλά το διαχειριστήκαμε ως έρευνα. Δεν πήγαμε να δοκιμάσουμε τις σκηνοθετικές μας ικανότητες, κάναμε μια έρευνα πάνω στο έργο. Όπως και να χει ήταν πολύ δύσκολο και αν δεν είχαμε ανθρώπους να μας βλέπουν και να μας καθοδηγούν, θα ήταν σχεδόν ανέφικτο και σχιζοφρενικό. Οι βοηθοί σκηνοθέτη, Μαρία Μαρία Προϊστάκη και Δομνίκη Μητροπούλου, μάς καθοδηγούσαν υποκριτικά, γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε σωστά».

Ταυτότητα της παράστασης

«Ο μικρός Χίτλερ» του Άρνολντ Μπέρνφελντ

Σκηνοθεσία: Γεράσιμος Μιχελής, Γιώργος Χριστοδούλου

Σύμβουλοι κειμένου: Χριστόφορος Λιοντάκης, Αριστοτέλης Χαϊτίδης

Δραματουργική επεξεργασία: Σέβη Ματσακίδου

Σκηνικά: Γιάννης Θεοδωράκης

Κοστούμια: Τίνα Τζόκα

Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός

Επιμέλεια κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Προϊστάκη

Παίζουν οι ηθοποιοί: Γεράσιμος Μιχελής, Γιώργος Χριστοδούλου

Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κεντρική Σκηνή (Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Νέος Κόσμος, τηλ. 210-9212.900).

Δευτέρα και Τρίτη 21.15

Έως 10/1/2017