Ακόμη κι αν δεν γνωρίζουμε όλοι τέλειο κολύμπι, τα καλοκαίρια της αθωότητάς μας, της εφηβείας, της πρώτης ενηλικίωσης τα περάσαμε στη μύηση των απολαύσεων που ορίζουν το καλοκαίρι και η θάλασσα. Σε αυτό το ταξίδι, σε παραλίες βραχώδεις, προστατευμένες ή αμμώδεις και προσφιλείς στη σύγχρονη τελετουργία της ηλιοθεραπείας, μάθαμε τη σημασία του μαγιό.

Μέσα στο ρευστό και διεθνές ιντερνετικό περιβάλλον όπου η μυητική διαδικασία κατοχυρώνεται με likes και κλικ εκτίμησης, οι ελληνίδες σχεδιάστριες έχουν κριτήριο αγοραστικής υπεροχής. Το δικό τους USP (Unique Selling Point) είναι η θάλασσα δίπλα τους και το φωτεινό φόντο των νησιών. Με τόσες ώρες ηλιοφάνειας και ημέρες υψηλών θερμοκρασιών, δίνουν σημασία στην αυξομείωση των χρωμάτων, στην πυκνότητα των prints, στην κολακεία των κοψιμάτων στο σχήμα του κάτω μέρους του μπικίνι, του ντεκολτέ, στις λεπτομέρειες του δεσίματος.

Κοντά στη θάλασσα το ελληνικό καλοκαίρι έχει τους δικούς του κανόνες, υπαγορεύοντας την επιστροφή σε προηγούμενες στιγμές του παρελθόντος. Η γεωμετρία των σχεδίων στα ολόσωμα Zeus + Δione παραπέμπει αδιόρατα σε παραστάσεις αγγείων της γεωμετρικής περιόδου, παραμένοντας όμως με τους χρωματικούς συνδυασμούς τους στο παρόν. «Αποφασίσαμε να συγκεντρωθούμε στα μαγιό γιατί ζούμε σε έναν ιδανικό καλοκαιρινό προορισμό και δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε πώς γίνεται αυτή η χώρα να μην έχει παράδοση σε αυτό το είδος» εξηγούν οι Αννα Τζελέπη και Ιλόη Χατζησπυρίδη για τα Maa Boo. Τα prints στα φετινά μπικίνι τους θυμίζουν παιδικές ζωγραφιές που έγιναν τα μεσημέρια ανάπαυλας σε ένα οικογενειακό εξοχικό περιφραγμένο με φραγκοσυκιές και κάκτους.

Η ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ ΤΟΥ 1970. Στη συλλογή MAANislandwear η Μαριλένα Ανδρεάδη κάνει τη δική της πρόταση για ζωή στο νησί καθώς θυμήθηκε τα καλοκαιρινά πάρτι της γιαγιάς της στη μοντερνιστική Βουλιαγμένη της δεκαετίας του ’70. Στα σύνολα θαλάσσης από βαμβάκι και μετάξι της συλλογής Ancient Kallos, οι αδελφές Λαμπρινή και Στέλλα Σταύρου σκέφτηκαν να αξιοποιήσουν τη μακροχρόνια τεχνογνωσία της οικογενειακής τους επιχείρησης. Τα συστατικά τους είναι η παράδοση του ελληνικού κεντήματος και το σχέδιο μιας πουκαμίσας. Στο φετινό μείγμα η σύγχρονη ματιά τους ένωσε σχέδια με σταυροβελονιά και κοφτά κεντήματα από νησιώτικα ασπρόρουχα για τη συλλογή, που έχει θέμα της γραμμές και χρώματα της κυκλαδικής αρχιτεκτονικής.

Και οι τουρίστες στα νησιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται το «κάτι νέο» που προβάλλει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Το κύμα του ελληνικού ντιζάιν δείχνει προς θάλασσα. Εκεί όπου ο γάλλος ιστορικός Αλέν Κορμπέν εντόπισε «το αόρατο δοχείο της τελειότητας του δημιουργημένου κόσμου και τόπο συντήρησης της αθωότητας».