Σχέδιο πλήρους απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, με στόχο να οδηγηθούν «εκ τους ασφαλούς» σε ιδιώτες, βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Ιανουάριο του 2015 καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ). Το προσωπικό των συγκοινωνιών προετοιμάζεται για μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων και καλεί τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη να παραιτηθεί, επιρρίπτοντάς του ευθύνες για την ένταξη των συγκοινωνιών στο νέο υπερταμείο των ιδιωτικοποιήσεων. Πάντως, ο Σπίρτζης υποστήριξε χθες ότι «δεν υπάρχει βούληση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τις συγκοινωνίες» και εξαπέλυσε επίθεση κατά των εργαζομένων, λέγοντας ότι προγραμματίζουν κινητοποιήσεις για λόγους πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Αύριο Πέμπτη οι εργαζόμενοι σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ προχωρούν σε στάση εργασίας από τις 11 π.μ. έως τις 4 μ.μ., ενώ οι συνάδελφοί τους στα λεωφορεία – τρόλεϊ θα κάνουν στάση εργασίας από τις 11 π.μ. έως τις 5 μ.μ., προκειμένου οι γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων τους να αποφασίσουν τη μορφή των κινητοποιήσεών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εργαζόμενοι στις Σταθερές και τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ – ΟΣΥ) προσανατολίζονται σε αγώνα διαρκείας και χθες κατήγγειλαν ανοιχτά τον Χρήστο Σπίρτζη ότι με «χειρουργική τακτική» συνέβαλε καθοριστικά στην επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών των Αστικών Συγκοινωνιών, προκειμένου η ιδιωτικοποίηση να έρθει πιο κοντά.

Οπως ανέφεραν οι πρόεδροι του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος, του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΣΥ Αποστόλης Ραυτόπουλος και των Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ Νίκος Ξυδάκης, η συρρίκνωση των συγκοινωνιών ήταν ραγδαία τον τελευταίο χρόνο, κυρίως λόγω της υποχρηματοδότησής τους και των ελλείψεων σε προσωπικό.

Ο Σκούλος σημείωσε ότι τυχόν ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, με θύμα τα κατώτερα στρώματα. Περιγράφοντας την επιχειρησιακή κατάσταση της ΟΣΥ, ανέφερε ότι καθημερινά βγαίνουν στον δρόμο μόνο 850 – 900 λεωφορεία, έναντι συνόλου 2.100.

Αντίστοιχα, ο Ραυτόπουλος αφού κατηγόρησε τον Σπίρτζη ότι «κοροϊδεύει τον κόσμο και τους εργαζομένους», υπογράμμισε τις μεγάλες ελλείψεις ανταλλακτικών και προσωπικού και κατήγγειλε ότι «σκόπιμα οδηγούνται σε απαξίωση οι συγκοινωνίες, για να ιδιωτικοποιηθούν». Περίπου 800 λεωφορεία είναι σε αχρηστία, καθηλωμένα στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, ελαστικών κ.λπ. «Αν υπήρχαν λάστιχα, τα 400 λεωφορεία θα ήταν και πάλι στον δρόμο, αλλά δεν υπάρχουν οδηγοί» πρόσθεσε. Ο Ξυδάκης είπε ότι καθημερινά εκτελούν δρομολόγια μόλις 180 – 190 τρόλεϊ, από το σύνολο των 450.