Η βάση του θα είναι το ανοιχτό Θέατρο της Χώρας της Ανδρου, το οποίο σχεδίασαν ειδικά οι αρχιτέκτονες Κυριακή Κονδυλάτου και Κωνσταντίνος Λούκος. Και από τη σκηνή του θα ανεβούν παραστάσεις αρχαίου δράματος και κωμωδιών, συναυλίες νεότερων αλλά και ήδη καθιερωμένων μουσικών, μαζί με προβολές, αφιερώματα και βραδιές παραδοσιακών χωρών. Αλλωστε, όπως τόνισε ο Παντελής Βούλγαρης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ανδρου που οργανώνεται για δεύτερη χρονιά, «σκοπός μας δεν είναι το κέρδος αλλά να θυμίσουμε ότι η τέχνη είναι πραγματική ανάγκη και όχι πολυτέλεια ανέφελων εποχών». Στο πρόγραμμα που ξεκινά στις 16 Ιουλίου με τη συναυλία της Καμεράτας τζούνιορ και στο οποίο περιλαμβάνεται και η συμμετοχή των καλλιτεχνικών ομάδων του νησιού, ξεχωρίζουν οι μουσικές εμφανίσεις της Κατερίνας Πολέμη και της Αγγελικής Τουμπανάκη (22/7), του Μανώλη Μητσιά με τη Γεωργία Νταγάκη (30/7), της Μαρίας Φαραντούρη (27/7), της Ελλης Πασπαλά (26/8), της Αλκηστης Πρωτοψάλτη (13/8) για φιλανθρωπικούς σκοπούς και του Θάνου Μικρούτσικου με τον Μίλτο Πασχαλίδη που κλείνουν τη διοργάνωση (3/9). Το Εθνικό Θέατρο επισκέπτεται για δεύτερη φορά το νησί με τη «Λυσιστράτη» αυτή τη φορά (12/8), την «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (7/8) και τη «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου» που επιμελήθηκε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος (8/8). Τέλος, υπάρχει το τετραήμερο αφιέρωμα στον Φεντερίκο Φελίνι (1-4/8). Στο υπόλοιπο πολιτιστικό μέτωπο, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή θα εγκαινιαστεί στις 19 Ιουνίου η αναδρομική έκθεση του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου «Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης». Ο εικαστικός θεσμός «Πλόες» του Ιδρύματος Κυδωνιέως θα συνεχιστεί με το δεύτερο μέρος της τετραλογίας για το περιβάλλον στην ομαδική έκθεση «Επικράτειες του Νότου» (εγκαίνια 23 Ιουλίου). Από την πλευρά του το Μουσείο Λαογραφίας και Χριστιανικής Τέχνης ετοιμάζει έκθεση για το παλιό σχολείο της Ανδρου, ενώ 10 με 17 Ιουλίου θα λάβει χώρα το 2ο Θερινό Πανεπιστήμιο με θέμα «Γλώσσα, εξουσία και ΜΜΕ – Από τα κλασικά κείμενα στον σύγχρονο δημόσιο λόγο».