Ο Ραφ Σίμονς κατά την προετοιμασία της τελευταίας του συλλογής για τον οίκο Christian Dior, πριν από την αποχώρησή του δηλαδή, δήλωσε πως γι’ αυτή τη συλλογή του φετινού καλοκαιριού σκεφτόταν τον γαλλικό Νότο. Μιλούσε για μια ατμόσφαιρα ηρεμίας και στυλιζαρισμένης απλότητας. Ηταν σαν ο σύγχρονος σχεδιαστής να είχε διαβάσει την αυτοβιογραφία «Ο Christian Dior και εγώ» και να ερμήνευε με τα δικά του εργαλεία αυτό που ο Μεσιέ Ντιορ περιέγραφε το 1956 μιλώντας για το καταφύγιό του, το Σατό ντε λα Κολ Νουάρ: «Η μοίρα με έφερε στην ηρεμία και την ειρήνη της υπαίθρου της Προβηγκίας για να κάνω το τελικό φινίρισμα της δουλειάς μου. Η νύχτα πέφτει και μαζί της η απέραντη ειρήνη».

Οταν ο Ντιορ απέκτησε το Σατό ντε λα Κολ Νουάρ το 1951, οι κολεξιόν που σχεδίαζε ακολουθούσαν ένα ύφος «απαλό αλλά όχι ρευστό, απλό αλλά όχι ανιαρό». Από τότε, όλες οι δημιουργίες του είχαν τον χαρακτήρα μιας πιο φυσικής εμφάνισης, με λεπτή αλλά όχι συνηθισμένη μέση, «μετρημένη» πληρότητα και κεντήματα που αποκάλυπταν μια βουκολική επιρροή. Την ίδια εποχή, ο εμπνευστής του New Look συνέχιζε να καλλιεργεί τον ποιητικό του κήπο. Η μετάβαση αυτή σηματοδότησε μια επιστροφή στην παιδική του ηλικία. Μέσα από τις αναμνήσεις του αναδύθηκαν οι γυναίκες – λουλούδια ως το ιδανικό του. Το καταφύγιό του λοιπόν στο Μοντορού της Νότιας Γαλλίας λουσμένο στο φως της Προβηγκίας τού έδωσε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον.

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΘΕΡΕΤΡΟ. Ακόμη και σήμερα η μόδα Ντιορ είναι ένα ταξίδι αναζήτησης στις αναμνήσεις. Στην επιφάνεια, τα ρούχα της ανοιξιάτικης συλλογής υψηλής ραπτικής και του πρετ α πορτέ σχηματίζουν την αφήγηση ιστοριών που συνδέουν το παρελθόν του ιδρυτή του οίκου με την ερμηνεία και τη σύνδεσή του με το παρόν. Ο σημερινός κάτοχος του παριζιάνικου οίκου προχώρησε στην αποκατάσταση και την ανακαίνιση της επιβλητικής κατοικίας και των κήπων του Σατό ντε λα Κολ Νουάρ. Σε αυτήν την έκταση, ανάμεσα στην Γκρας –πόλη της υψηλής αρωματοποιίας –και στις Κάννες, θέρετρο της Μεσογείου και σύμβολο του κινηματογράφου, φυτεύτηκαν χιλιάδες δέντρα, μαγιάτικα τριαντάφυλλα, ποικιλίες του ντόπιου γιασεμιού, ώστε το εκχύλισμα και τα αιθέρια έλαιά τους να χρησιμοποιούνται στη δημιουργία των αρωμάτων του οίκου Ντιορ. Και την παραμονή της έναρξης του κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών η Σαρλίζ Θέρον, πρωταγωνίστρια της ταινίας «The Last face» που διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ, εμφανίστηκε ως γυναίκα – λουλούδι τη βραδιά που ο κήπος του Σατό ντε λα Κολ Νουάρ άνοιξε τα μυστικά του στους επισκέπτες, που άκουγαν τα λόγια του ευτυχισμένου δημιουργού: «Σκέφτομαι αυτό το σπίτι τώρα ως το πραγματικό μου σπίτι, στο οποίο κάποια μέρα, αν θέλει ο Θεός, θα αποσυρθώ. Το σπίτι όπου ίσως να μπορέσω να ξεχάσω τον Κριστιάν Ντιορ, τον δημιουργό της υψηλής ραπτικής και να γίνω πάλι απλώς ο Κριστιάν».