Η δυσκολία των θεμάτων στα Μαθηματικά ήταν ανάλογη με τα περυσινά θέματα, αν και η βάση μπορούσε να επιτευχθεί πιο εύκολα, εκτίμησε μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κ. Γιάννης Τυρλής.

Σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, η επιτυχής αντιμετώπιση του θέματος Δ, προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα. Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Τέλος η ΕΜΕ εκτίμησε ότι ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός και παρότι οι φετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Αντώνη Φλωρόπουλου, διευθυντή των φροντιστηρίων «Ομόκεντρο», τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. «Οι υποψήφιοι εύκολα μπορούσαν να απαντήσουν στο πρώτο και δεύτερο θέμα ενώ το τρίτο και το τέταρτο απευθυνόταν σε υποψηφίους άρτιακαταρτισμένους. Σε σύγκριση με τα θέματα της περασμένης χρονιάς ο βαθμός δυσκολίας είναι μικρότερος», εκτίμησε ο κ.Φλωρόπουλος.

Στα Αρχαία Ελληνικά, οι υποψήφιοι στο διδαγμένο κείμενο εξετάστηκαν στα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη. Κατά τους εκπαιδευτικούς του φροντιστηρίου «Ομόκεντρο», τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους και απαιτούσαν καλή γνώση της ύλης. Σχετικά με το αδίδακτο, το κείμενο ήταν απαιτητικό και παρουσίαζε κάποιες δυσκολίες λόγω του ειδικού λεξιλογίου, όπως και οι ασκήσεις, οι οποίες όμως ξεπερνιούνταν με επαρκή προετοιμασία κατά τη διάρκεια της χρονιάς.»

Σύμφωνα εξάλλου με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ), το διδαγμένο κείμενο από τα Ηθικά Νικομάχεια και οι ασκήσεις που το συνοδεύουν (λεξιλογικές και ερμηνευτικές) δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία. «Επισημαίνουμε όμως ότι ζητείται να ετυμολογηθεί η αμφισβητούμενης και κατ᾿ άλλους άγνωστης ετυμολογίας λέξη ἐσθλός. Ωραίο και ποιητικής λειτουργίας το αδίδακτο κείμενο από τον Ευθύδημο του Πλάτωνα. Θεωρούμε όμως ότι θα έπρεπε να δοθεί στους μαθητές η σημασία των λέξεων ἔχις (=η έχιδνα, οχιά) και φαλάγγιον (=δηλητηριώδης αράχνη, το σφαλάγγι), λόγω της εξαιρετικής σπανιότητάς τους στα κείμενα της αττικής διαλέκτου», αναφέρουν οι φιθλόλογοι.

Η ΠΕΦ επισημαίνει τέλος την εξάντληση των προς εξέταση κειμένων στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και την εξ αντικειμένου εξαίρεση μεγάλου μέρους της διδακτέας από την εξεταστέα ύλη, πρόβλημα που καθιστά αναγκαία την ανανέωση και τον εμπλουτισμό της με δοκιμασμένα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, όπως ο Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιος και ο Σοφοκλέους Οιδίπους τύραννος.