Εναλλακτικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας γίνονται σύντομα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) και υπόσχονται φθηνότερες χρεώσεις σε σύγκριση με τη ΔΕΗ και τους άλλους ανεξάρτητους προμηθευτές.

Την είσοδο των ΕΛΤΑ στην αγορά της ενέργειας από τον προσεχή Δεκέμβριο, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κωστής Μελαχροινός.

«Αναζητώντας εναλλακτικές πηγές εσόδων, τα ΕΛΤΑ θα προσφέρουν ρεύμα ως εναλλακτικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της συγκεκριμένης αγοράς», είπε ο κ. Μελαχροινός.

Ο φάκελος για τη σχετική αδειοδότηση είναι ήδη έτοιμος και αναμένεται να κατατεθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) εντός του Νοεμβρίου, με στόχο την έγκρισή του μέχρι τα τέλη του ίδιου μήνα, ώστε από τον Δεκέμβριο να ξεκινήσει η λιανική πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στους καταναλωτές.

Όπως εξήγησε ο κ. Μελαχροινός, η εταιρεία μπορεί να ανταποκριθεί στην πρόκληση αυτή, καθώς διαθέτει ένα δίκτυο 1.500 σημείων πώλησης, ενώ έχει την δυνατότητα να πουλήσει σε χαμηλότερες τιμές, λειτουργώντας προς όφελος των καταναλωτών και του ανταγωνισμού και παρέχοντας ενέργεια με ενιαίο τιμολόγιο σε ολόκληρη τη χώρα.

Όπως τόνισε, τα ΕΛΤΑ βλέπουν μία μεγάλη ευκαιρία στην απελευθέρωση της ενεργειακής αγοράς, καθώς η ΔΕΗ έχει την υποχρέωση μείωσης του πελατολογίου της έως το 2020.

Πάντως, τα ΕΛΤΑ δεν θα επενδύσουν σε υποδομές – δίκτυα, αλλά θα μεταπωλούν ρεύμα που θα προμηθεύονται από τη χονδρική αγορά. Σήμερα, στην αγορά της λιανικής, η ΔΕΗ έχει μερίδιο 95% και οι εναλλακτικοί πάροχοι μόλις 5%.

Ο κ. Μελαχροινός αν και δεν αναφέρθηκε λεπτομερώς στην τιμολογιακή πολιτική στον τομέα της ενέργειας, σημείωσε πως «τα ΕΛΤΑ θα είναι παρόντα ακόμα κι εκεί που δεν είναι διασυνδεδεμένο το σύστημα με ενιαία τιμή, επ ωφελεία του ανταγωνισμού και των πελατών».

Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ άφησε αιχμές κατά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), καλώντας την να ασχοληθεί και με τους εναλλακτικούς παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών.

«Με το input των εναλλακτικών μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί. Ελπίζω ότι στο μέλλον θα ασχοληθεί. Δηλαδή με τον τρόπο παραγωγής του δικού τους προϊόντος, τις εργασιακές σχέσεις, απολαβές, ταμεία, χρόνους, όλο αυτό είναι γκρίζα ζώνη», είπε.

Επίσης, άσκησε κριτική στην ΕΕΤΤ επειδή «δεν έχει απαντήσει στο αίτημα που έχουν υποβάλει τα ΕΛΤΑ για διαφοροποιημένο κατά περιοχές τιμολόγιο», ενώ υπογράμμισε πως «παρά το γεγονός ότι η καθολική υπηρεσία λειτουργεί αδιάλειπτα, δεν έχει δοθεί η σχετική αποζημίωση».