Μετ’ εμποδίων και μέσα σε κλίμα έντασης πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη οι συναντήσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, με τα διοικητικά συμβούλια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, στα γραφεία των συνδικαλιστικών ενώσεων.

Οι συναντήσεις, οι οποίες έγιναν διαδοχικά η μία μετά την άλλη, κράτησαν περίπου τέσσερις ώρες συνολικά, με τα προεδρεία των συλλογικών οργάνων να καταθέτουν στον υπουργό τις απόψεις αλλά και τις αγωνίες τους, σχετικά με την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, δεδομένων των κενών που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς, αλλά και της καθυστέρησης πρόσληψης αναπληρωτών.

Ένταση ωστόσο, προκλήθηκε, όταν ομάδα εκπαιδευτικών προσκείμενη στο ΠΑΜΕ, μπήκε στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΟΛΜΕ απευθυνόμενη προς τον υπουργό με συνθήματα κατά του μνημονίου και υπέρ της πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών.

Η ίδια ομάδα παρευρέθη και στη συνάντηση του κ. Φίλη με το ΔΣ της ΔΟΕ, καθιστώντας δύσκολη τη συζήτηση και στις δύο συναντήσεις.

«Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους, ότι δεν θέλουν διάλογο» σχολίασε ο κ. Φίλης. «Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία, γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε» συμπλήρωσε.

«Δεν ήρθα να εξαγγείλω διορισμούς σαν εκπρόσωπος του παλαιοκομματικού συστήματος, αλλά να ζητήσω να συμμετέχουν όλοι στον εθνικό εκπαιδευτικό διάλογο» δήλωσε ο κ. Φίλης προσθέτοντας ότι αρχίζει ένας διάλογος για να καταγραφούν τα προβλήματα και οι δυνατότητες που υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης, με στόχο την ολοκλήρωση του κοινωνικού εθνικού διαλόγου την Ανοιξη.

Όσον αφορά τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της, ο υπουργός έκανε λόγο για «κληρονομιά» των κενών της εκπαίδευσης και πρόσθεσε:

«Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας. Υπάρχουν κενά όπως κάθε χρόνο, αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. […] Δεν ξεχνάμε ότι υπάρχει το πλαίσιο του οικονομικού δημοσιονομικού καταναγκασμού, το οποίο εμποδίζει να ικανοποιήσουμε την λογική αξίωση της στελέχωσης εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό. Ανάμεσα στους πρώτους μόνιμους διορισμούς θα είναι και οι εκπαιδευτικοί».

Επίσης, ο υπουργός επανέλαβε ότι θα καταργηθεί η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης και επεσήμανε ότι «σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας, το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών, πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγηση».

Εξάλλου, η ΔΟΕ παρέδωσε στον υπουργό υπόμνημα, στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (υποχρηματοδότηση της Παιδείας, διόγκωση της ανεργίας των εκπαιδευτικών, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ανυπαρξία σχεδιασμού προσχολικής αγωγής, εικόνα εγκατάλειψης της ειδικής αγωγής, κ.ά.) και επεσήμανε ότι θα αγωνιστεί ώστε «τα δίκαια αιτήματα, οι θέσεις και οι προτάσεις (σ.σ. της ΔΟΕ), να τύχουν από τη νέα πολιτική ηγεσία, της δέουσας αντιμετώπισης και προσοχής».