Σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας ετοιμάζεται να προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών, λόγω της υπαγωγής των Μεταφορών στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ 23%.
Ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας τη Δευτέρα στο «ΒΗΜΑ FM» άφησε και πάλι ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης τις τιμής των απλών χάρτινων εισιτηρίων, που πάντως εξακολουθεί να χρησιμοποιεί καθημερινά ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών.
Ωστόσο, διευκρίνισε, ότι γίνεται προσπάθεια οι αυξήσεις αυτές να μην επηρεάσουν τους χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που χρησιμοποιούν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Η προσπάθεια που γίνεται, όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης, είναι η αύξηση «να μην περάσει στις κάρτες, δηλαδή σε αυτούς που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα», προσθέτοντας ότι «ο αυξημένος ΦΠΑ μπορεί να περάσει στο εισιτήριο που χρησιμοποιείται περιστασιακά από το επιβατικό κοινό και τους τουρίστες».
Σημειώνεται, ότι με βάση τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το χάρτινο εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους, εξακολουθούν να είναι περισσότεροι από εκείνους που χρησιμοποιούν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Πρόκειται κυρίως για τους επιβάτες που χρησιμοποιούν μόνο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Πάντως, λόγω της διαφοράς των 10 μονάδων στο ΦΠΑ των Μεταφορών (από το 13% ανέβηκε στο 23%) η τιμή του ενιαίου χάρτινου εισιτηρίου αναμένεται να αυξηθεί στο 1,30 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα και του μειωμένου εισιτηρίου στο 0,65 ευρώ από 0,60 ευρώ που είναι σήμερα.
Αντίθετα, οι τιμές των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών αναμένεται να διατηρηθούν στα ίδια με τώρα επίπεδα, δηλαδή στα 30 ευρώ για την κάρτα που καλύπτει τις μετακινήσεις με όλα τα μέσα και στα 45 ευρώ για την κάρτα που εξυπηρετεί και διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο. Επίσης, οι τιμές των μειωμένων καρτών θα διατηρηθούν αντίστοιχα, στα 15 ευρώ και στα 23 ευρώ.
Επίσης, το υπουργείο Μεταφορών, στο πλαίσιο και του έργου εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εξετάζει οι χρεώσεις των μετακινήσεων να είναι ανάλογες των χιλιομέτρων που θα διανύει ο επιβάτης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα καθιερωθούν, δηλαδή, ζώνες εισιτηρίων με περισσότερες τιμές.
Πάντως, ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε προεκλογική τη μείωση των τιμών και της διάρκειας των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που εφαρμόστηκε πέρυσι, τέτοιο καιρό, υποστηρίζοντας:

«Προεκλογικά, σχεδόν μειώθηκε οριζόντια και για όλους το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και αυτό δημιούργησε στις εταιρείες του ΟΑΣΑ ένα έλλειμμα εσόδων της τάξης των 50 εκατομμυρίων ευρώ».