Ο οδηγός της Mercedes Λιούις Χάμιλτον, που κέρδισε το χθεσινό γκραν πρι, σύμφωνα με την Pirelli υιοθέτησε την στρατηγική της μέσης σκληρής γόμας. Ο Βρετανός κέρδισε το προβάδισμα στην αρχή και μετά έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας που του επέτρεψε να παραμείνει επικεφαλής του αγώνα ακόμη και στις αλλαγές ελαστικών.

Οι τρεις οδηγοί πίσω από το Χάμιλτον ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική δυο pit stop: μέση, σκληρή, σκληρή. Υπήρξαν διαφορετικές στρατηγικές στη 10αδα στην προσπάθεια να βρουν την κατάλληλη χρονική στιγμή αλλαγής ελαστικών ώστε οι οδηγοί να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα.

Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δυο φορές για ν’ αλλάξει ελαστικά στην Ιαπωνία. Η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτασε στους 42 βαθμούς Κελσίου, ήταν η υψηλότερη που είδαμε όλες τις μέρες στη Σουζούκα και αυτό έκανε ακόμη πιο περίπλοκη τη στρατηγική.