Το μελλοντικό διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνου, που έχει γίνει αντικείμενο καγχασμού σε όλη τη Γερμανία λόγω των αλλεπάλληλων προβλημάτων στην κατασκευή του, διέκοψε τη Δευτέρα επ’ αόριστον τις εργασίες του καθώς η στέγη του κρίθηκε υπερβολικά βαριά.

Η επανέναρξη των εργασιών θα εξαρτηθεί από την τεχνική επιθεώρηση, που ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί. Είναι άγνωστο επίσης τί επιπτώσεις θα έχει αυτό το καινούριο συμβάν στην ολοκλήρωση του έργου, που έχει οριστεί για το 2017 με πέντε χρόνια καθυστέρηση.

Οι επιθεωρήσεις που έγιναν στη στέγη του κεντρικού τερματικού σταθμού έδειξαν ότι υπήρχε «σημαντική υπέρβαση» στο βάρος που είχε εγκριθεί αρχικά και για τον λόγο αυτόν διατάχθηκε να σταματήσουν αμέσως οι εργασίες κάτω από τη στέγη, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η περιφέρεια Ντάμε-Σπρέεβαλτ, στα νοτιοανατολικά του Βερολίνου.

Και φυλακή για διαφθορά

Αυτό το τεχνικό πρόβλημα έρχεται να προστεθεί στα πολλά επεισόδια που συνδέονται με το νέο διεθνές αεροδρόμιο. Ο προϋπολογισμός του έργου έχει ήδη τριπλασιαστεί και φτάνει πλέον τα 5 δισ. ευρώ, από 1,7 δισ. ευρώ που ήταν αρχικά.

Το αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιά, τα οποία χρονολογούνται από την εποχή που το Βερολίνο ήταν διαιρεμένο σε Ανατολικό και Δυτικό, τα Τέγκελ και Σένεφελντ, και επρόκειτο να εγκαινιαστεί στις 3 Ιουνίου 2012.

Ομως το κόψιμο της κορδέλας αναβλήθηκε την τελευταία στιγμή λόγω των σοβαρών προβλημάτων λειτουργίας που διαπιστώθηκαν και συνδέονταν κυρίως με την αντιπυρική ασφάλεια.

Διατυπώθηκαν επίσης υποψίες για δωροδοκίες κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Ο υπεύθυνος του συστήματος εξαερισμού καταδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2014 σε φυλάκιση ενός έτους και σε πρόστιμο 200.000 ευρώ με την κατηγορία της διαφθοράς.

Το φιάσκο του αεροδρομίου Βερολίνου-Βρανδεμβούργου στοίχισε επίσης τη θέση στον πρώην δήμαρχο της πόλης Κλάους Βόβεραϊτ ο οποίος ήταν και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της δημόσιας εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου. Ο Βόβεραϊτ παραιτήθηκε τελικά τον Αύγουστο του 2014.