«Αποκλεισμένα» είναι από την Τρίτη τα ταξιδιωτικά πρακτορεία της χώρας από 29 αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού, οι οποίες δεν δέχονται πλέον κρατήσεις εισιτηρίων από Ελλάδα.

Οι ξένες εταιρείες αφαίρεσαν την πλακέτα τους από το BSP Ελλάδας, με αποτέλεσμα τα τουριστικά γραφεία να μην μπορούν να κάνουν κρατήσεις και αγορά αεροπορικών εισιτηρίων.

Συγκεκριμένα, οι αεροπορικές εταιρείες – παρότι υπάρχουν εγγυητικές επιστολές των ελληνικών τουριστικών γραφείων – φοβούνται ότι δε θα πληρωθούν για τα αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στη χώρα μας.

Πρόκειται για κίνηση η οποία θεωρείται ιδιαίτερα αρνητική για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς οι αεροπορικές «προτρέχουν» να θεωρήσουν ότι θα καταρρεύσει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και οι εγγυητικές δε θα έχουν καμία αξία.

Πάντως, τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία που έχουν συνεργασίες στο εξωτερικό, εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κρατήσεις εισιτηρίων, αλλά μόνο από το εξωτερικό, όπως και οι ιδιώτες με πιστωτική κάρτα ή μετρητά.

Οι υπόλοιποι αντιμετωπίζουν το «πάγωμα» από τις αεροπορικές εταιρείες, όπως η Turkish Airlines, η οποία σε ενημέρωση που έκανε χθες προς τους συνεργάτες της επισημαίνει ότι λόγω των οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα είναι αναγκασμένη να αφαιρέσει τη δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων από όλα τα ελληνικά πρακτορεία.

Ανάλογη είναι και η ανακοίνωσή της Emirates, η οποία μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι: «Η Emirates επιβεβαιώνει την εμπορική απόφασή της να παύσει προσωρινώς την πώληση εισιτηρίων της εταιρείας μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων και tour operators που έχουν τη βάση τους στην Ελλάδα. Ωστόσο, η εταιρεία διατηρεί τις ήδη ισχύουσες επιλογές έκδοσης και κράτησης εισιτηρίων μέσω του Γραφείου Κράτησης και Έκδοσης εισιτηρίων της Emirates στην Αθήνα, μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας www.emirates.gr».

Ανάλογες επιστολές έχουν αποστείλει και η Virgin, η Qatar, η Quantas, η Air Baltic, η Pegasus, η China Airlines, η China Eastern, η China Southern, η Philippines και η Cathay. Επίσης, υπάρχουν πάνω από 15 εταιρείες που είναι στην αναμονή, και εξετάζουν αν θα προβούν σε ανάλογη κίνηση.

Σημειώνεται, ότι ήδη η ΙΑΤΑ αποφάσισε πως οι εκκαθαρίσεις στο σύστημα για τις ελληνικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων, γίνονται πλέον σε εβδομαδιαία βάση, αντί του παραδοσιακού 15νθήμερου.

Στο 80% οι ακυρώσεις μεμονωμένων τουριστών

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Ζακύνθου Χριστίνας Τετράδη, οι ακυρώσεις των μεμονωμένων πελατών έχουν φτάσει στο 80%. «Το σημαντικό που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι λόγω της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα, παρατηρείται πάγωμα των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, ενώ οι ακυρώσεις των μεμονωμένων πελατών εσωτερικού και εξωτερικού, δηλαδή αυτών που κάνουν κρατήσεις μόνοι τους και όχι μέσω Tour Operators, φτάνουν στο 80%. Οι Tour Operators δεν έχουν προβεί ακόμα σε μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως των ξενοδόχων, προσθέτει, είναι οι προμήθειες των ξενοδοχείων, τόσο σε επίπεδο επισιτισμού (τρόφιμα, ποτά), όσο και σε λοιπά λειτουργικά είδη (είδη καθαρισμού και λοιπά αναλώσιμα), δεδομένου ότι τα περισσότερα είναι εισαγόμενα και ήδη παρατηρούνται ελλείψεις, επειδή οι προμηθευτές δεν μπορούν να κάνουν εμβάσματα για να κάνουν εισαγωγές.

Την ίδια στιγμή, με οριακή αύξηση έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2015 για το αεροδρόμιο της Ζακύνθου από το οποίο διακινήθηκαν 189.405 επιβάτες έναντι 182.405 επιβατών πέρσι.

Η κύρια αγορά της Ζακύνθου που είναι η Μεγάλη Βρετανία παρουσιάζει αύξηση 10,91%. Επίσης, αύξηση παρουσιάζουν και οι χώρες της Κεντρική Ευρώπης, με την Ολλανδία 12,31%, την Αυστρία 18,92%. Αντίθετα, μείωση βλέπουμε από την αγορά της Γερμανίας 14,94%, της Γαλλίας 14,04%.

Στις ανατολικές αγορές, η Ρωσία παρουσιάζει μεγάλη πτώση 83,26%, η οποία χαρακτηρίζεται αναμενόμενη.