Επιστρέφουν στο στενό δημόσιο τομέα τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Δ. Μάρδα, που προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους κόλπους των ταχυδρομικών υπαλλήλων.

Τα ΕΛΤΑ που την περασμένη χρονιά παρουσίασαν κέρδη, θα υπάγονται πλέον στο Κεφάλαιο Α’ του νόμου 3429/2005, με ανοιχτό το ενδεχόμενο εφαρμογής και του ενιαίου μισθολογίου στους εργαζομένους τους.
Με την απόφαση του κ. Μάρδα, λένε οι ταχυδρομικοί, τα ΕΛΤΑ καταδικάζονται σε δυσμενέστερη θέση έναντι του ανταγωνισμού, τη στιγμή που θα υπάρχει και έλεγχος στα αποθεματικά τους.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία μάλιστα καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι «διαλύει το ταχυδρομείο, αφού το μετατρέπει σε μία γραφειοκρατική δημόσια υπηρεσία και το γυρίζει πίσω στη δεκαετία του ’60».

Στελέχη των ΕΛΤΑ σημειώνουν, πως με τα νέα δεδομένα χάνεται η όποια ευελιξία είχε η επιχείρηση και κινδυνεύει πλέον να χάσει πάνω από 20 εκατ. ευρώ σε μία χρονιά, κατά την οποία θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να κερδίσουν σε διαγωνισμούς.
Όπως τα ίδια στελέχη εξηγούν, «με το νέο καθεστώς, η όποια απόφαση θα πρέπει να περνάει από τα γραφειοκρατικά γρανάζια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνει από την πληρωμή της παραμικρής υπερωρίας έως την οικονομική προσφορά για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς».

Έως σήμερα τα ΕΛΤΑ υπερτερούσαν του ανταγωνισμού στους διαγωνισμούς που συμμετείχαν, γιατί είχαν την ευελιξία να προσαρμόζουν την προσφορά τους. Αν πλέον πρέπει να χρησιμοποιούμε το αναρτημένο τιμολόγιο, οι ανταγωνιστές θα προσαρμόζουν ανάλογα τις προσφορές τους», εξηγούν.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), τα ερωτήματα υπαγωγής στο νέο καθεστώς είχαν υποβληθεί από τον πρώην γ. γ. Ταχυδρομείων του υπουργείου Μεταφορών Μ. Δασκαλάκη, ωστόσο η απόφαση ελήφθη τώρα.
Επισημαίνουν δε ότι «η κυβέρνηση παραβλέπει πως οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, ότι ο ΕΛΤΑ είναι ο Φορέας Παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας και διατηρεί ένα εκτεταμένο δίκτυο (1.420 περίπου καταστήματα και 3.500 διανομείς), αποτελώντας το μεγαλύτερο δίκτυο καθημερινής επαφής με τον πολίτη».

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τους ταχυδρομικούς, δεν έχουν ακόμα χορηγηθεί στα ΕΛΤΑ κρατικές επιδοτήσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας στο διάστημα 2013-2015.