Ξεκίνησε και επίσημα το παζάρι με τους Γερμανούς για να ξεπαγώσει το ντιλ με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μετά και τη χθεσινή επίσκεψη του αφεντικού της Fraport στην Αθήνα και τη συνάντησή του με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη.

Στον απόηχο των πρόσφατων δηλώσεων του Πρωθυπουργού ότι «κινούμαστε στη λογική της επαναδιαπραγμάτευσης με τα αεροδρόμια», το κλίμα που μετέφεραν κύκλοι προσκείμενοι στον υπουργό μετά τη συνάντησή του με τον Stefan Schulte ήταν η «αμοιβαία διάθεση αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης με στόχο σε κάθε περίπτωση να μην κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός».

Αν και οποιαδήποτε πρόβλεψη για την τύχη του ντιλ είναι ακόμη παρακινδυνευμένη, η ελληνική πλευρά διαμηνύει ότι η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι τέθηκαν όλα εκείνα τα «ελάχιστα απαιτούμενα» που έχει κάνει γνωστό ότι επιδιώκει η κυβέρνηση, προκειμένου να ξεκολλήσει η συμφωνία με το σχήμα Fraport – Slentel. Από τη μείωση της διάρκειας παραχώρησης των αεροδρομίων (στα 25-30 έτη αντί για τα 40, με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10) και τη μείωση των αεροναυτιλιακών τελών (κάτω από τα επίπεδα των 20 ευρώ που προβλέπει ο διαγωνισμός) μέχρι τη διασφάλιση της συμμετοχής του Δημοσίου ή και των εμπλεκόμενων δήμων στο μετοχικό κεφάλαιο της κοινοπραξίας που θα αναλάβει την παραχώρηση. «Το τελευταίο αυτό θέμα ήταν και παραμένει για εμάς το σημαντικότερο» διαμηνύει κυβερνητική πηγή, προσθέτοντας με νόημα ότι το ντιλ με τα αεροδρόμια συνδέεται με την έκβαση της διαπραγμάτευσης στο Brussels Group περισσότερο από κάθε άλλη ιδιωτικοποίηση.

Αν και σύμφωνα με πηγές που συνομιλούν με τους Γερμανούς δεν έχει τεθεί εκ μέρους τους θέμα μείωσης του τιμήματος των 1,25 δισ. ευρώ, θεωρείται πολύ πιθανό αυτό να γίνει εφόσον το σχήμα Fraport – Slentel δεχθεί μερικά, πόσω μάλλον όλα τα ελληνικά αιτήματα. Διότι εκτός του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου μισθώματος, η ελληνογερμανική κοινοπραξία έχει αναλάβει τη δέσμευση να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, εκ των οποίων έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ θα πρέπει να γίνουν εντός τεσσάρων ετών.