Ελκουν την καταγωγή τους από τη μεγάλη σχολή του σοβιετικού φορμαλισμού και ανήκουν στην τελευταία περίοδο της «ηρωικής» αφήγησης. Δημιουργοί επηρεασμένοι από τον Κουλέσοφ και τον Αϊζενστάιν που υπογράφουν ταινίες πλοκής και τεκμηρίωσης καθώς ανήκουν στην περίφημη Μοσφίλμ, τη Μέκκα του ρωσικού σινεμά. Κάποιες από αυτές προβάλλονται στο φετινό –δεύτερο κατά σειρά –φεστιβάλ ρωσικού κινηματογράφου (30/4-1/5 στο Τριανόν και 2-5/5 στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο στο Λουτράκι), αφιερωμένο στην επέτειο για τα 70 χρόνια από τη νίκη στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στο πρόγραμμα ξεχωρίζει το αριστούργημα του Στανισλάβ Ροστότσκι «Ηρεμες ήταν εδώ οι αυγές» (φωτογραφία) του 1972, όπου μια ομάδα από κοπέλες του πυροβολικού, με όνειρα για τον μεγάλο έρωτα, έχουν να αντιμετωπίσουν τα σώματα ανδρών εχθρικού αποβατικού αγήματος σε παραμεθόρια ζώνη. Ο Βαλέρι Ισαάκοφ σκηνοθέτησε το 1981 το «Διαταγή: μην ανοίγετε πυρ» έχοντας στο επίκεντρο της πλοκής σοβιετικούς στρατιώτες στην ανατολική μεθόριο της χώρας. Προβάλλονται, επίσης, οι «Τελευταίες ομοβροντίες» του Λέοντος Σαάκοφ με τον Γιούρι Ναζάροφ (ο οποίος θα δώσει το «παρών», όπως επίσης και ο Εβγκένι Γκερασίμοβ, πρωταγωνιστής στην ταινία του Ισαάκοφ και νυν βουλευτής), η μεγάλου μήκους ταινία «Πολεμικά κινούμενα σχέδια για μικρούς και μεγάλους» και η ενότητα – ντοκιμαντέρ «Ο μεγάλος Πατριωτικός ή Αγνωστος Πόλεμος», «Νίκη στο Στάλινγκραντ», «Η τύχη του κατασκόπου: Επιχείρηση Χόλιγουντ». Το αφιέρωμα κλείνει η με ελληνικό θέμα ταινία «Τέλος και Αρχή» –ή «Σταυροδρόμι» (1963) –του Μάνου Ζαχαρία που έφυγε με το τέλος του Εμφυλίου στην Τασκένδη και κατόπιν στη Μόσχα. Η πλοκή της ταινίας του εστιάζει στις προσπάθειες μιας ετερόκλητης ομάδας ανθρώπων να αντιμετωπίσει την καινούργια μοίρα της στη γερμανοκρατούμενη Κρήτη.