Ενα από τα δημοφιλή κινηματογραφικά τρέιλερ των ημερών που αποκαλύφθηκαν νωρίτερα από ό,τι έπρεπε παρουσιάζει τον έναν του πρωταγωνιστή σε δύσκολη θέση. Ενώ ο κόσμος φαίνεται να τον λατρεύει, ενώ οι στρατιώτες που φέρουν και περιβραχιόνιο με το χαρακτηριστικό του «S» γονατίζουν μπροστά του, κάποια στιγμή το άγαλμά του φαίνεται βανδαλισμένο με τη γραμμένη με σπρέι φράση «Ψεύτικος θεός». Ο έτερος ήρωας μοιάζει αυτή τη φορά με καλοταϊσμένη νυχτερίδα, η δίχρωμη στολή του όχι τελευταίας τεχνολογίας, αλλά κάπως πιο οργανική, τα οχήματα πλήρως εξοπλισμένα και η φωνή του ανεξήγητα ψηφιοποιημένη. Εχει δίκιο όποιος πιστεύει ότι τα δύο διαφημιστικά λεπτά της ταινίας «Batman v Superman: Dawn of Justice» είναι κάπως μπερδεμένα –κι ας δήλωσε ο σκηνοθέτης Ζακ Σνάιντερ ότι το επίσημο τρέιλερ θα έχει κι άλλες σκηνές. Δύο επίσης νέες αφίσες του φιλμ κρύβουν κάθε ήρωα πίσω από το έμβλημα του άλλου, η street art αισθητική τους, όμως, περιπλέκει κι άλλο τα πράγματα.

ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ. Τα άλλα εκατό δευτερόλεπτα που εσχάτως συγκλονίζουν τους οπαδούς της ανά τον διαδικτυακό κόσμο προέρχονται από την ταινία «Star Wars: Επεισόδιο 7 – Η δύναμη ξυπνά» του Τζ. Τζ. Εϊμπραμς. Σαν να υπάρχει μεγαλύτερη τάξη εδώ: μπορεί κανείς να δει πλάνα από έναν ερημικό πλανήτη με κουφάρια διαστημοπλοίων, μια καρβουνιασμένη μάσκα του Νταρθ Βέιντερ, ένα σταυρόσχημο φωτόσπαθο, αυτοκρατορικούς στρατιώτες να συντάσσονται κάτω από μια τεράστια κόκκινη σημαία, τον R2 D2 φυσικά, χαρακτήρες όπως την Rey ή τον Finn, μαχητικά αεροσκάφη και εκεί προς το τέλος, με τη συγκίνηση να κορυφώνεται για μικρούς και μεγάλους σπασίκλες, τον Χαν Σόλο, με τα γκρίζα πλέον μαλλιά του, παρέα με τον Τσουμπάκα που διατηρεί το στιλπνό τρίχωμά του. «Τσούι», αναφωνεί νοσταλγικά ο ήρωας τον οποίο υποδύεται ο Χάρισον Φορντ, «γυρίσαμε σπίτι».

Ετσι συμβαίνει με τους «κράχτες». Αλλοτε προκαλούν ενδιαφέρον, άλλοτε χασμουρητά –αμφότερα αναμενόμενα στη σόουμπιζ. Εδώ βέβαια μιλάμε για διαφήμιση: που συμπυκνώνει ή παραπλανεί, που κολακεύει ή αδικεί, που διαμορφώνει προσδοκίες περισσότερο ως προς την ποιότητα της ταινίας σύμφωνα με έρευνες (γίνονται και τέτοιες) και λιγότερο ως προς το περιεχόμενο. Συχνά η προώθηση αρκείται να προσφέρει μια κλεφτή αλλά μαγευτική ματιά –εν αναμονή λ.χ. για το δικό του τρέιλερ, δύο αφίσες για το «Jurassic World» του Κόλιν Τρέβοροου που απεικονίζουν έναν μοτοσικλετιστή (Κρις Πρατ) να ηγείται μιας ομάδας από βελοσιράπτορες ή ένα κολοσσιαίο θαλάσσιο ερπετό (μοσάσαυρος) λίγο πριν κατασπαράξει έναν ασήμαντο καρχαρία, όπως άλλωστε και το βίντεο για το «Fantastic Four» του Τζος Τρανκ που αποκαλύπτει το ογκώδες Πράγμα ή τον Ανθρώπινο Πυρσό λειτουργούν εξαιρετικά. Ισως πάντως επειδή ένα δίλεπτο βιντεάκι ταιριάζει γάντι με τα social media, η σημασία που τους αποδίδεται μοιάζει να αυξάνει αδικαιολόγητα. Χαρακτηριστικά, οι δύο παραπάνω ταινίες θα προβληθούν το καλοκαίρι. Ο «Πόλεμος των Αστρων» τον Δεκέμβριο. Οπως όμως συνηθίζεται πια, το τρέιλερ του «Batman vs Superman» απέχει από την προβολή του φιλμ που διαφημίζει έναν ολόκληρο χρόνο.