Η Δήμητρα Κονδυλάκη, επιμελήτρια και μεταφράστρια του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη στα γαλλικά, δίνει ραντεβού στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με τον διεθνώς αναγνωρισμένο δραματουργό και διερευνούν από κοινού τη διαδικασία της γέννησης ενός θεατρικού έργου αλλά και τη διαδικασία διαμόρφωσης του θεατρικού συγγραφέα ως καλλιτέχνη και ως κοινωνικού προσώπου.

Θεματολογία της συζήτησης:

ΤΟ ΠΡΙΝ

Πώς γεννιέται ένα θεατρικό έργο; Ποια αναγκαιότητα το επιβάλλει, τι χρειάζεται η προετοιμασία του, ποιο είναι το σημείο έναρξης της γραφής; Πώς γίνεται η επιλογή του υλικού από το πραγματικό γεγονός και τον μύθο ως το προσωπικό βίωμα;

ΤΟ ΚΑΤΑ

Τι διαφοροποιεί το θέατρο από την αμιγώς ποιητική και την αφηγηματική γραφή; Πώς συνδέεται ο συγγραφέας με το κείμενο και τους χαρακτήρες; Τι αναζητά στο επίπεδο της γλώσσας και τι στο επίπεδο της σύνθεσης; Πώς εξελίσσεται η πορεία του σε σχέση με τον τρόπο αντιμετώπισης κάθε νέου δραματικού σχεδίου;

ΤΟ ΜΕΤΑ

Ποια η σημασία της παράστασης; Τι ζητάει ο συγγραφέας από τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς και τι εκείνοι από αυτόν; Τι ζητάει από το κοινό; Ποιος ο ρόλος της κριτικής; Ποια ο ρόλος της έκδοσης και του εκδότη;

Τι συμβαίνει ανάμεσα στον συγγραφέα και το τελειωμένο έργο;

Ποια η σημασία των αποχωρισμών για την εξέλιξή του;

Ποια η σημασία της ρήξης με τα κοινωνικά στερεότυπα αλλά και τους προσωπικούς προκαθορισμούς;

Η συνάντηση απευθύνεται:

Σε νέους θεατρικούς συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την πρακτική της δραματουργίας. Είναι επίσης ανοιχτή και σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, κριτικούς καθώς και στο ευρύτερο κοινό. \

Για τον Δημήτρη Δημητριάδη

Ο Δημήτρης Δημητριάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1944. Σπούδασε θέατρο και κινηματογράφο στις Βρυξέλλες απ’ το 1963 ως το 1968. Εκεί έγραψε το 1966 το πρώτο θεατρικό του έργο,Η τιμή της ανταρσίας στην μαύρη αγορά, το οποίο ανέβασε ο Patrice Chereau το 1968 στο Théâtre d’ Aubervilliers, στα περίχωρα του Παρισιού. Το 1978 εκδόθηκε τοΠεθαίνω σαν χώρα,το πρώτο του πεζογράφημα, το 1980 η ποιητική ενότηταΚατάλογοι 1-4 και το 1983 το θεατρικό του έργοΗ νέα εκκλησία του αίματος. Ακολούθησαν:Η ανθρωπωδία. Η ανάθεση. Προοίμιο σε μια χιλιετία(πεζογράφημα),Κατάλογοι 5-8(1986 – ποιητική ενότητα),Το ύψωμα(1990 – θεατρικό έργο), Η άγνωστη αρμονία του άλλου αιώνα(1992 – θεατρικό),Κατάλογοι 9 – Οι ορισμοί(1994 – ποιητική ενότητα),Η αρχή της ζωής(1995 – θεατρικό έργο, που ανέβηκε την ίδια χρονιά από τον Στέφανο Λαζαρίδη στο Θέατρο του Νότου), Η ζάλη των ζώων πριν τη σφαγή(2000 – θεατρικό έργο σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά στο Θέατρο του Νότου),Λήθηκαι άλλοι τέσσερις μονόλογοι (2000 – ο μονόλογοςΛήθηανέβηκε το 1998 στο Παρίσι, στο Petit Odéon, από τον J. – C. Bailly, το 2001 στο Théâtre de Bobigny από την Α. Dimitriadis και το 2002 στο θέατρο Άττις από τον Θ. Τερζόπουλο),Κατάλογοι 10-12(2002 – ποιητική ενότητα),Ανθρωπωδία 1 και Ανθρωπωδία 7 (2002 – Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2003),Διαδικασίες διακανονισμού διαφορών(2003 – θεατρικό έργο σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου που ανέβηκε στον Εξώστη του Θεάτρου του Νότου), κ. α.

Το γαλλικό θέατρο Odéon έκανε αφιέρωμα στον Δημήτρη Δημητριάδη τη σεζόν 2009-2010 ενώ το 2013 μεγάλο αφιέρωμα έγινε στο θεατρικό του έργο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στην Αθήνα, με παραστάσεις, αναλόγια, παρουσιάσεις και συζητήσεις. Στο φεστιβάλ της Αβινιόν του 2014 παρουσιάστηκε το έργο τουΟ κυκλισμός του τετραγώνουσε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζά.

Ασχολήθηκε συστηματικά με τη μετάφραση πεζογραφημάτων των Jean Genet, Georges Bataille, Witold Gombrowicz, Maurice Blanchot, Gérard de Nerval, Balzac, Bernard – Marie Koltès, καθώς και τη μετάφραση θεατρικών έργων των Μολιέρου, Ευριπίδη, J. Genet, G. Courteline, Tennessee Williams, Σαίξπηρ για διάφορα θέατρα. Μετά το 1980 συνεργάστηκε στενά με τις εκδόσεις «Άγρα» που έχουν εκδώσει το μεγαλύτερο μέρος του έργου του και, πιο πρόσφατα, με τις εκδόσεις «Σαιξπηρικόν» της Θεσσαλονίκης.

Είσοδος ελεύθερη

Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, Κυψέλη) στις 20.30

Κρατήσεις απαραίτητες στα: 213.00.40.496 & 6945.34.84.45.

(θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)