Οι πιθανότητες να γίνει ηθοποιός ήταν λιγοστές καθώς σπούδασε Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών και κανένας από τον κύκλο της δεν ήταν σχετικός με οτιδήποτε καλλιτεχνικό. Ωστόσο, η αγάπη της για τη γλώσσα και τη λογοτεχνία έφεραν την Κερασία Σαμαρά κοντά στο θέατρο. «Είχα κάποια τυχερά σημεία και το πιο τυχερό μου ήταν η επαφή μου με τον Λευτέρη Βογιατζή» λέει η σκηνοθέτρια της παράστασης «Αδύναμη καρδιά» (βασισμένη σε κείμενο του Ντοστογέφσκι και ποίηση του Πούσκιν) που παίζεται στο Θέατρο Ακαδημία Πλάτωνος.
Ο αείμνηστος σκηνοθέτης την είδε στο δεύτερο έτος της Σχολής Βεάκη και την πήρε για να κάνουν την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και στη συνέχεια τον «Κατζούρμπο» του Χορτάτζη. «Συνεργαστήκαμε πολλά χρόνια. Ημασταν σαν συγγενείς. Ολα τα παιδιά του εργαστηρίου αρχαίου δράματος ήμασταν συνέχεια μαζί για πέντε χρόνια από τις οκτώ το πρωί μέχρι τη μία τη νύχτα. Οπότε ουσιαστικά έχουμε συνυφάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το θέατρο με τον Βογιατζή. Εγώ τουλάχιστον το πρώτο πράγμα που υποσυνείδητα αναρωτιέμαι όταν βγαίνω από μια παράσταση είναι τι θα έλεγε ο Λευτέρης και αν θα του άρεσε. Οπότε το κριτήριό του με έχει εμποτίσει σε έναν βαθμό. Ενα πράγμα που λέω κι εγώ στους μαθητές μου στη σχολή είναι "εμπιστευθείτε το κενό, αυτό μας έλεγε ο Λευτέρης, μην πάτε με έτοιμα πράγματα, αφήστε να συμβεί κάτι εκείνη τη στιγμή". Για μένα ήταν πολύ δημιουργικό αυτό και το λέω κι εγώ ως απόηχο του δικού του λόγου».
«ΑΔΕΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ». Στη συνέχεια την είδε ο Γιούρι Λιουμπίμοφ, έκανε τον «Γλάρο» του Τσέχοφ και εκεί γνώρισε τον Νίκο Μαστοράκη και έτσι το ένα έφερε το άλλο. «Νιώθω ότι συνέχεια μαθαίνω σε αυτόν τον χώρο, πολλές φορές θαυμάζω νεότερους ανθρώπους για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται έναν ρόλο. Είναι τόσο αναπάντεχη η ζωή και τόσο διαφορετικοί οι άνθρωποι μεταξύ τους που το μόνο που θα ήθελα είναι να συναντώ ανθρώπους στο θέατρο που δεν σπρώχνουν κάποιον για να περάσουν οι ίδιοι».
Η ίδια συνέλαβε την ιδέα και ανέβασε την παράσταση «Αδεια ποδηλάτου», η οποία εδώ και 14 χρόνια παρουσιάζεται σε όλη την Ελλάδα, ενώ πρόσφατα ανέβηκε στη Ζυρίχη. Πιστεύει πως αν λείπει κάτι από το θέατρο στην Ελλάδα σήμερα αυτό είναι ο ενημερωμένος θεατής. «Είναι καλό να βλέπουν και τα παιδιά παραστάσεις, αλλά θα ήταν ακόμη καλύτερο να ξέρουν ποιο είναι το ζητούμενο. Αυτό ακούγεται ίσως θεωρητικό, επειδή το θέατρο είναι επιστήμη. Δεν είναι μόνο καλό ή κακό, ωραίο ή άσχημο. Εχει κάποια συγκεκριμένα ζητούμενα. Θα έπρεπε να ενταχθεί στα Γυμνάσια και στα Λύκεια μια ενδελεχής έρευνα του θεάτρου, επειδή άλλωστε το θέατρο γεννήθηκε εδώ και δεν υπάρχει αντίστοιχη παιδεία. Δεν γνωρίζουμε καλά το θέατρο, γι' αυτό και είναι τόσο εύκολο να προκύψουν δήθεν καλοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες».

info
«Αδύναμη καρδιά» του Φιόντορ Ντοστογέφσκι, με ποιήματα του Αλεξάντρ Πούσκιν. Μετάφραση: Ηρακλής Δ. Λογοθέτης, σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά, μουσική σύνθεση: Τάκης Μπαρμπέρης. Παίζουν: Αλέξανδρος Νταβρής, Σταύρος Μαρκάλας, Κέλλυ Ανυφαντή, Ζωή Αρβανιτάκη.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από