«Ες αύριον τα σπουδαία» είχε πει ο Αρχίας- το αναναφέρει ο Πλούταρχος (όχι ο τραγουδιστής, ο αρχαίος ιστορικός ντε)- ένας από τους τρεις τυράννους της Θήβας, όταν έλαβε μαντάτο ότι είχε εξυφανθεί σχέδιο για να τον ξεπαστρέψουν μαζί με τους δύο άλλους ολιγάρχες, τον Λεοντίδα και τον Φίλιππο, αλλά πάνω στο γλέντι εκείνος προτίμησε να μην διαβάσει την προειδοποιητική επιστολή. Η αναβλητικότητα του κόστισε.
Στην περίπτωση της νέας σειράς ενημερωτικών ντοκιμαντέρ «Ες αύριον τα σπουδαία» της ΝΕΡΙΤ η πρεμιέρα της οποίας έχει προγραμματιστεί για την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου στις 20.30 ο τίτλος μάλλον παραπλανεί. Η θεματολογία δεν έχει να κάνει με μοντέλα αναβλητικότητας.

Σε μια απόπειρα ελεύθερης ερμηνείας μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι σημαίνει πως τα σημαντικά είναι μπροστά μας.

Και περι αυτού ακριβώς πρόκειται.
Η σειρά εκπομπών «Ες αύριον τα σπουδαία» της ΝΕΡΙΤ είναι πρόταση της εταιρείας ελλήνων σκηνοθετών που θέλει μέσα από τα επεισόδια της να προβληθούν οι νέοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και αθλητές που καινοτομούν και δημιουργούν με τις ίδιες τους τις δυνάμεις.
Ταυτόχρονα δημιουργεί τις συνθήκες εκείνες για να αναδειχθεί η δουλειά νέων, ηλικιακά και επαγγελματικά, δημιουργών και να έχουν την ευκαιρία τους στην αγορά εργασίας, έστω και σε περιβάλλον οικονομικής- ανθρωπιστικής κρίσης.
Ο κύκλος 20 εκπομπών, ένα «πάντρεμα» νέων κινηματογραφιστών αλλά και καταξιωμένων σκηνοθετών, έρχεται να συστήσει νέους επιστήμονες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και αθλητές που καινοτομούν και δημιουργούν με τις ίδιες τους τις δυνάμεις.
Ο Κίμων Σαϊτάκης για τις ανάγκες της ταινίας «Ακροβατώντας μεταξύ θεωρίας και πράξης» του Κώστα Στραγαλινού, με την οποία κάνει πρεμιέρα η σειρά «Ες αύριο τα σπουδαία», ξαναβρέθηκε στα σπουδαστικά αμφιθέατρα.
Ο Σαϊτάκης, στους διαδρόμους της Νομικής είναι ο «γνωστός αριστούχος». Τέλειωσε πρώτος τη Νομική Αθηνών και το μεταπτυχιακό Αστικού Δικαίου στην ίδια σχολή.
Στη διάρκεια των σπουδών του έλαβε πολλές υποτροφίες και βραβεία επίδοσης. Έχει ήδη στο ενεργητικό του εννέα δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και ένα επιστημονικό βιβλίο υπό έκδοση, που αφορά το κρίσιμο ζήτημα του υπολογισμού της αποζημίωσης και ασκεί τη δικηγορία ήδη μια τετραετία (ασχολείται με το αστικό και ποινικό δίκαιο, ενώ αγωνίζεται για τα ανθρώπινα δικαιώματα).
δικαστηριακή πρακτική και να θεμελιώσει μια δικαιότερη μέθοδο για τον υπολογισμό της αποζημίωσης. Παράλληλα έχει προτείνει μία ρηξικέλευθη λύση στο διαχρονικό πρόβλημα του χρόνου υπολογισμού της ζημίας, το οποίο απασχολεί τους νομικούς από την εποχή του ρωμαϊκού δικαίου και παραμένει ακόμα ανοιχτό.

Το ζήτημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη πρακτική αξία στην ελληνική έννομη τάξη, λόγω του γνωστού προβλήματος της καθυστέρησης στην απονομή της δικαιοσύνης.

Στους χώρους του πανεπιστημίου τον γνώρισε ο σκηνοθέτης, ως φοιτητής της Νομικής κι εκείνος.
Στο πνεύμα της σειράς η πρόταση του Στραγαλινού έτυχε θετικής ανταπόκρισης από την εταιρεία ελλήνων σκηνοθετών και ο Σαϊτάκης βρέθηκε στο «κινηματογραφικό κάδρο» του νεαρού σκηνοθέτη.
Ο Κίμωνα Σαϊτάκης, αν και θεωρείται ως ένας από τους πλέον υποσχόμενους επιστήμονες του κλάδου του, παρά τις διακρίσεις και τις λαμπρές προοπτικές που τού παρουσιάστηκαν, απέρριψε τις προτάσεις ξένων πανεπιστημίων για σπουδές με υποτροφίες και επέλεξε συνειδητά να παραμείνει στην Ελλάδα.
Στην κάμερα της εκπομπής και τον συνάδελφό του Κώστα Στραγαλινό που τον κέρδισε η σκηνοθεσία κινηματογράφου, λέει τα προβλήματα των νέων δικηγόρων, τις δυσκολίες για το νέο νομικό που θέλει να ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα, θίγει τις παθογένειες του ελληνικού πανεπιστημίου- είτε είναι φοιτητής είτε καθηγητής- και μιλάει για τη δυσκολία να συνδυάσει την ακαδημαϊκή στόχευσή του με τις συνθήκες βιοπορισμού.

Σε μια επαγγελματική πορεία που το αυστηρό μέτρο το δίνουν οι νόμοι ο Κίμων Σαϊτάκης ισορροπεί με αυτοσχεδιαστική εξωεπαγγελματική ασχολία «Χωρίς Μέτρο», τα ντράμς.