Την επαναλειτουργία των δημόσιων ΚΤΕΟ για τον τεχνικό έλεγχο των φορτηγών, τα οποία σταμάτησαν να λειτουργούν πριν από περίπου έναν χρόνο, ζητάει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΦΑΕ), επισημαίνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο αποκλείστηκε η συμβολή Δημοσίου από την οδική ασφάλεια.

«Τεράστιες επενδύσεις του ελληνικού Δημοσίου που διατέθηκαν για την κατασκευή των δημοσίων ΚΤΕΟ, σήμερα παραμένουν ανεκμετάλλευτες, με τις εγκαταστάσεις τους να «σαπίζουν», τα δημόσια ταμεία να χάνουν έσοδα και τους αυτοκινητιστές να επιβαρύνονται με το υψηλό κόστος έκδοσης ενός πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ», επισημαίνει η ΟΦΑΕ σε σχετική ανακοίνωσή της με αφορμή τα πρόσφατα ατυχήματα με την εμπλοκή φορτηγών.

Παράλληλα, η ΟΦΑΕ ζητάει τη δημιουργία μικτών κλιμακίων που θα κινούνται σε όλο το εθνικό δίκτυο, καθώς και στις εισόδους της χώρας, με σκοπό να ελέγχουν τα ελληνικά και ξένα φορτηγά αυτοκίνητα για πιθανές παρανομίες (ασφάλειας, φορολογικές, οδικές).

Η Ομοσπονδία, σχολιάζοντας την πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών να θεσπίσει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους ελέγχους, τονίζει ότι το θέμα της ασφάλειας «δεν επιλύεται με ομοβροντία νομοθετημάτων για την θέσπιση επιπλέον ανεπαρκών ελεγκτικών μηχανισμών, που στο τέλος της ημέρας προστίθενται σε ένα ανεπαρκές πλαίσιο που ουσιαστικά επιβραβεύει την ανομία».

Ειδικότερα επισημαίνει, πως η δημιουργία πληθώρας κλιμακίων με επιπλέον ελεγκτικούς μηχανισμούς, «προάγουν την παρανομία και αφήνουν στο απυρόβλητο όλους εκείνους τους επιτήδειους που εκμεταλλεύονται το σύστημα, θησαυρίζοντας εις βάρος της εθνικής οικονομίας και των αυτοκινητιστών».

Επίσης, η ΟΦΑΕ επισημαίνει την ακαταλληλότητα σε τμήματα της Εγνατίας Οδού, καθώς λόγω της μεγάλης και παρατεταμένης κατωφέρειας που παρουσιάζουν, όπως για παράδειγμα στο ύψος της Κουλούρας (κόμβος Βέροιας), δυσχεραίνεται η συγκράτηση των ΦΔΧ με βαρύ φορτίο.

Αυτό, τονίζει η ΟΦΑΕ, γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο, σε συνδυασμό με την έλλειψη κατάλληλης σήμανσης με οπτικά σύμβολα και την έλλειψη σοβαρής αστυνόμευσης της κυκλοφορίας από την Τροχαία, σε περιπτώσεις εκτέλεσης έργων ή ύπαρξης εμποδίων ή συνωστισμού στο οδόστρωμα.​