Η Φόρμουλα 1 είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο σπορ, με αποτέλεσμα, όσα μέτρα ασφαλείας κι αν ληφθούν, να εμφανίζεται κάποιες φορές… τρύπα στο δίχτυ προστασίας.

Αυτή η τρύπα, λοιπόν, εμφανίστηκε και πάλι δραματικά, αυτή τη φορά στη Σουζούκα, με το σοβαρό ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί. Ο γάλλος οδηγός της Μαρούσια νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου Mie και σύμφωνα με δήλωση του εκπροσώπου Τύπου της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Ματέο Μποντσιάνι, «η κατάστασή του είναι κρίσιμη, αλλά σταθερή».

ΕΙΚΑΣΙΕΣ. Η ασφάλεια των αγώνων της Φόρμουλα 1 έχει αρχίσει να αναθεωρείται. Ηδη, το πρώτο θέμα συζήτησης ήταν η πιθανότητα να αρχίσει ο αγώνας δύο ώρες νωρίτερα λόγω του τυφώνα Φανφόν. Αυτό τέθηκε από αρκετούς παράγοντες ομάδων, οι οποίοι όμως δεν εισακούστηκαν. Κι ακόμα συζητήθηκε αν θα μπορούσε ο αγώνας να σταματήσει νωρίτερα καθώς νύχτωνε και η ορατότητα μειωνόταν.

Ενας από αυτούς που είχε θέσει το θέμα ήταν ο Νίκι Λάουντα, ο οποίος στο ιαπωνικό Γκραν Πρι του 1976 (είχε γίνει στην πίστα του Φούτζι), βλέποντας τις εξαιρετικά επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, αποχώρησε από τον αγώνα στον τρίτο γύρο, χάνοντας μάλιστα το πρωτάθλημα από τον Τζέιμς Χαντ!

Υπάρχουν ακόμα και αυτοί που αναρωτιούνται αν θα πρέπει να παραμείνει ανοιχτό το κόκπιτ των μονοθέσιων, αφήνοντας τα κεφάλια των οδηγών εκτεθειμένα σε κινδύνους. Θυμίζουμε ότι το 2009, στις κατατακτήριες δοκιμές του ουγγρικού Γκραν Πρι στη Βουδαπέστη, ο Φελίπε Μάσα τραυματίστηκε στο κεφάλι, όταν τον χτύπησε στο κράνος ελατήριο βάρους 800 γραμμαρίων που εκτοξεύτηκε από το προπορευόμενο μονοθέσιο.

Ο ΣΕΝΑ. Μετά τον θάνατο του Σένα, την Πρωτομαγιά του 1994, η διεθνής ομοσπονδία αποφάσισε να λάβει αυστηρά μέτρα για την ασφάλεια των αγώνων. Μεταξύ αυτών, εντοπίστηκαν με ανάλυση από υπολογιστή 27 επικίνδυνες στροφές σε όλες τις πίστες, οι οποίες έπρεπε να γίνουν ασφαλέστερες. Κι ακόμα, έγιναν σημαντικές αλλαγές σε ό,τι αφορούσε την ασφάλεια στα πιτ-στοπ.
Παράλληλα, αντικείμενο συζήτησης έχει γίνει και η χρήση των γερανών (για απομάκρυνση μονοθέσιων) κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του αγώνα. Ο Μπιανκί τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι, όταν έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, βγήκε από την πίστα και προσέκρουσε με σφοδρότητα στον γερανό που προσπαθούσε να απομακρύνει το μονοθέσιο της Σάουμπερ.

Το 2003 στον αγώνα του Σάο Πάολο, κάτω από δυνατή βροχή, ο Μίχαελ Σουμάχερ παραλίγο να τραυματιστεί σοβαρά λόγω της παρουσίας γερανού. Κι ακόμα, πέρυσι, στο Γκραν Πρι του Μόντρεαλ, ένας κριτής έχασε τη ζωή του όταν παρασύρθηκε από γερανό. Ενα ακόμα ερώτημα είναι γιατί μετά την έξοδο του μονοθέσιου της Σάουμπερ και την παρουσία γερανού δεν χρησιμοποιήθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.