Δεν εκτελούνται από την Τετάρτη τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ «Μυτιλήνη», από Θεσσαλονίκη/Καβάλα προς Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο-Ικαρία και επιστροφή, ανακοίνωσε και επίσημα η ΝΕΛ.

Στο μεταξύ, καμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στην πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ, από τις οποίες έχει κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ο αρμόδιος υπουργός Μιλ. Βαρβιτσιώτης, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Η πρώτη άγονη γραμμή αφορούσε το βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγ. Κήρυκο και η δεύτερη την κάλυψη της γραμμής Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου.

Ετσι ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού.

Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διεξαχθεί την Παρασκευή στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών, αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων.

Στη σημερινή πρόσκληση για την οποία δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, το μίσθωμα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου ήταν 39.472,73 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, 32.705,99 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου και 33.833,78 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγ.Κήρυκο.

Επίσης στη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου για τρία δρομολόγια την εβδομάδα, το μίσθωμα ανερχόταν στις 20.165,47 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.

Σημειώνεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το υπουργείο.

Κινητοποιήσεις για τις εργασιακές σχέσεις

Στο μεταξύ συγκέντρωση έξω από το ΝΑΤ πραγματοποιούν το πρωί της Πέμπτης ναυτεργατικά σωματεία κάνοντας λόγο για προσπάθεια διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των ναυτικών, των συνθηκών εργασίας και της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ) η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων Ναυτικών (ΠΕΣ/ΝΑΤ) και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών αναφέρουν ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτης με μια μονοκονδυλιά πέταξε περίπου 500 ναυτεργάτες από τις ναυτιλιακές εταιρείες Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και τη θυγατρική της ΣΙ-ΛΙΝΚ, αυξάνοντας την ανεργία των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων και συσσωρεύοντας προβλήματα στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο».

Προσθέτουν επίσης ότι «ο υπουργός προσπαθεί να κρύψει την αυθαιρεσία και την ασυδοσία των εφοπλιστών, ότι τα νησιά θα μείνουν με ελάχιστα πλοία και ότι θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο όταν έχουν κέρδη οι εφοπλιστές, με αποτέλεσμα η εργασία να εντατικοποιηθεί, τα ατυχήματα και οι ασθένειες να αυξηθούν».