Το Toyota Yaris στην τρίτη του γενιά παρουσιάστηκε το 2011 και από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειώσει αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία. Προκειμένου να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο, οι Ιάπωνες έκριναν πως έπρεπε να ανανεωθεί.

Ήταν 2011 όταν η Toyota παρουσίασε την τρίτη γενιά του δημοφιλούς σουπερμίνι της και πλέον πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για μία ανανέωση ουσίας, που θα το φέρει ακόμη πιο κοντά στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού. Μία ανανέωση που κόστισε στην ιαπωνική μάρκα 85 εκατομμύρια ευρώ και 560.000 εργατοώρες έρευνας και εξέλιξης. Έτσι, προέκυψε το ανανεωμένο Toyota Yaris, το οποίο έχει να επιδείξει νέα σχεδιαστικά στοιχεία, αναθεωρημένα μοτέρ και ανάρτηση, αλλά και νέα, πιο γενναιόδωρα επίπεδα εξοπλισμού.

Εμφανισιακά, το ανανεωμένο Yaris υιοθετεί εμπρός τη σχεδίαση «Χ» την πιο πρόσφατη εκδοχή της οποίας είδαμε στο Toyota Aygo δεύτερης γενιάς. Σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας με στοιχεία LED αλλά και τον νέο προφυλακτήρα που είναι πιο κοντά στο έδαφος έχει αποκτήσει πιο δυναμική εμφάνιση. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι ηπιότερες. Υπάρχουν νέα κάτοπτρα στα φώτα αλλά και ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας.

Το εσωτερικό είναι πάντως σχεδόν όμοιο με αυτό του μοντέλου που αντικαθιστά. Οι αλλαγές είναι περισσότερο ουσίας, καθώς συναντάμε κάποια ποιοτικότερα υλικά, περισσότερη λεπτομέρεια στο φινίρισμα και εργονομικές βελτιώσεις. Συγκεκριμένα, η κεντρική κονσόλα μεταφέρθηκε λίγο πιο δεξιά κατά 2.3εκ. ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων τοποθετήθηκε ψηλότερα κατά 3.3εκ. Νέα είναι και η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος Toyota Touch & GO2, μεγαλύτερη σε διαστάσεις και με καλύτερη ευκρίνεια, ενώ διαθέτει και ελληνικό μενού.

Οι αλλαγές συνεχίστηκαν και στο μηχανολογικό τομέα. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενου σύστημα διεύθυνσης είναι επαναρυθμισμένο, το NVH (θόρυβος, κραδασμοί, δονήσεις) είναι βελτιωμένο, ενώ η ανάρτηση έχει κάνει άλματα προόδου, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο στιβαρό στο δρόμο και με απόσβεση που εκπλήσσει ευχάριστα ακόμη και σε κακοτράχαλα εδάφη. Όσον αφορά τα μοτέρ, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο 3κύλινδρο 1.0 λίτρου το οποίο έχει αυξημένη θερμική αποδοτικότητά κατά 37%. Αποδίδει 69 ίππους και 95 Nm ροπής και εκπλήσσει ευχάριστα με το τράβηγμά του από χαμηλά αλλά και με την ποιότητα λειτουργίας του, καθώς δεν είναι θορυβώδες και δεν παράγει κραδασμούς, όπως συνηθίζεται για μοτέρ τριών κυλίνδρων. Και όλα αυτά έχοντας πέσει από τα 110gr/km CO2 στα 95 gr/km CO2 (με start/stop).

Η επόμενη βενζινοκίνητη έκδοση είναι η 1.33 των 99 ίππων, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε το υβριδικό Yaris Hybrid, που με τον 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 100 ίππους. Μία αλλά καλή είναι η έκδοση πετρελαίου, που εφοδιάζετα με τον εξαιρετικό 1.4 D-4D. Αυτός αποδίδει 90 ίππους και κυρίως, 205 Nm ροπής καταναλώνοντας μόλις 3.8 λίτρα/100 χλμ. ενώ εκπέμπει 99 gr/km CO2.

Οι παραγγελίες για το ανανεωμένο Toyota Yaris έχουν ανοίξει ήδη με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 11.487 ευρώ για το 1.0, από τα 12.800 ευρώ για το 1.33 από τα 13.840 ευρώ για το 1.4 D-4D και από τα 16.200 ευρώ για το Yaris Hybrid. Όλες οι τιμές περιλαμβάνουν όφελος κρατικής απόσυρσης.