Σε απόσυρση από την κυκλοφορία οκτώ καινούργιων συρμών του Μετρό, που πρωτοκυκλοφόρησαν μόλις πριν από δύο εβδομάδες (!), προχώρησε η διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).

Οι συγκεκριμένοι συρμοί αγοράστηκαν έναντι 170 εκατομμυρίων ευρώ, για να καλύψουν τις ανάγκες των επεκτάσεων του δικτύου και των νέων σταθμών.

Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες οι οκτώ από τους συνολικά 17 καινούργιους συρμούς, αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία, προκειμένου να περάσουν από τεχνικό έλεγχο-επιθεώρηση.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συρμοί στο δίκτυο του Μετρό να είναι λιγότεροι, γεγονός που αύξησε τις χρονοαποστάσεις στο ήδη μειωμένο θερινό πρόγραμμα δρομολογίων.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, ένας συρμός εμφάνισε πρόβλημα στο σύστημα πέδησης, το οποίο επιδιορθώθηκε χωρίς να επηρεάσει την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Ωστόσο, για λόγους ασφαλείας η επιθεώρηση επεκτάθηκε σε όλους τους συρμούς, διαδικασία από την οποία δεν διαπιστώθηκε κανένα πρόβλημα.

Οι καινούριοι συρμοί HYUNDAI ROTEM ήδη επιστρέφουν σταδιακά στην κυκλοφορία.

Αντίθετα, στο δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου η έλλειψη συρμών θα είναι πιο εμφανής, τουλάχιστον ως το Σεπτέμβριο, καθώς από τα 30 τρένα που εκτελούσαν δρομολόγια πριν περίπου τρία χρόνια, σήμερα δρομολόγια εκτελούν μόνο 19.

Εννέα τρένα που είχαν ενταχθεί στο στόλο το 2004, αποσύρονται σταδιακά καθώς διαπιστώθηκε πρόβλημα στο κυρίως σύστημα ισχύος τους, το οποίο δεν μπορούσε να επισκευαστεί εξαιτίας της διένεξης που υπήρχε με τη Siemens.

Ως αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, είναι ο χρόνος για την άφιξη του τρένου στους σταθμούς να έχει αυξηθεί στα έξι λεπτά.

Πάντως, τέσσερα από τα συγκεκριμένα τρένα αναμένεται να επαναδρομολογηθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, καθώς στάλθηκαν στο εξωτερικό και επισκευάστηκαν στη μισή τιμή.