Εκπνέει σήμερα η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη πώληση του 67% του ΟΛΘ, και ο μεγάλος αριθμός υποψηφίων που είχε εμφανιστεί για τον ΟΛΠ δημιουργεί στο ΤΑΙΠΕΔ αισιοδοξία.

Εδώ και καιρό ανάμεσα στα ονόματα των πιθανών υποψηφίων για τον ΟΛΘ, ακούγονται τα ονόματα της κινεζικής Hutchison (είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον στο πρώτο διαγωνισμό που ακυρώθηκε) και των Ρωσικών Σιδηροδρόμων RZD, οι οποίοι όμως θα τον ήθελαν «πακέτο» με την TPAINOΣE, χωρίς να αποκλείεται να υπάρξει συμμετοχή και από σχήματα που προσήλθαν στο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ.

Ενδεικτικό είναι ότι τον Απρίλιο εκδηλώθηκε απρόσμενα μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ, καθώς το «παρών» έδωσαν έξι σχήματα, μεταξύ των οποίων μεγάλα ονόματα όπως ο δανέζικος όμιλος της Maersk (μέσω της APM Terminals, ολλανδικής θυγατρικής της), η COSCO Pacific και η αμερικανική Ports America Group Holding. Την εξάδα συμπληρώνουν οι International Container Terminal Services Inc, η Utilico Emerging Markets Limited και η Cartesian Capital Group LLC.

Στην περίπτωση του ΟΛΘ, σύμφωνα με την προκήρυξη, οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν ίδια κεφάλαια άνω των 150 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία τριετία.

Κατά την ίδια περίοδο θα πρέπει να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς, σε τουλάχιστον δύο χώρες, οι οποίοι εμφάνισαν συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000) TEU και τουλάχιστον ένα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) TEU και άνω.

Εναλλακτικά, θα πρέπει να έχουν λειτουργήσει δύο τερματικούς με συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων τόνων χύδην φορτίου και τουλάχιστον ένα σταθμό χύδην φορτίου με ετήσια κίνηση 4 εκατομμυρίων τόνων και άνω.

Τρίτη περίπτωση, είναι να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον ένα σταθμό πολλαπλών χρήσεων με ετήσια κίνηση 5 εκατομμυρίων τόνων γενικού φορτίου και άνω.

Επισημαίνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ο ΟΛΘ είχε υψηλότερα κέρδη έναντι του ΟΛΠ παρά το γεγονός πως ο τελευταίος επωφελείται από τη σύμβαση με την Cosco. Στη περίπτωση του ΟΛΘ, τα κέρδη ανήλθαν σε 6,26 εκατ. ευρώ ενώ του ΟΛΠ σε μόλις 658.000 ευρώ..