Οταν σχόλασαν, κάποια από τις πρώτες ημέρες του Απριλίου, οι εργαζόμενοι στην κεντρική μονάδα παραγωγής της Fiat, στο Μιραφιόρι του Τορίνο, ανακάλυψαν ότι τα αυτοκίνητά τους ήταν καλυμμένα με ένα διαφανές πλαστικό που είχε την επιγραφή: «Με πληγώνει να σε βλέπω με μιαν άλλη… Ομως εγώ εσένα σκέφτομαι»! Δεν ήταν όλα τα αυτοκίνητα καλυμμένα. Μόνο εκείνων που οδηγούσαν μια μάρκα που δεν ανήκει στο Gruppo Fiat. Δηλαδή κάτι εκτός από Fiat, Lancia, Alpha Romeo, Ferrari, Maserati ή έστω Chrysler. Λίγες ημέρες αργότερα καλυμμένα με σακούλες βρήκαν τα αυτοκίνητά τους και όσοι εκ των εργαζομένων στη μονάδα της Νάπολι έκαναν απιστίες στον όμιλο.

Εταιρικός πατριωτισμός πασπαλισμένος με χιουμοράκι για να εκτιμήσουν, τουλάχιστον, οι εργαζόμενοι την έκπτωση 26% που έχουν αν αγοράσουν ένα αυτοκίνητο του ομίλου; «Εσωτερικό μάρκετινγκ», όπως η ίδια η επιχείρηση διευκρίνισε στη «Ρεπούμπλικα»; Πρόκειται για κάτι πολύ χειρότερο, υποστηρίζουν τα συνδικάτα αλλά –δυστυχώς για τη Fiat –και οι ειδικοί: για μια απόπειρα του εργοδότη να ελέγξει τις «ζωές των άλλων», εν προκειμένω των εργαζομένων. «Η επιχείρηση δεν έχει το δικαίωμα να δείχνει με το δάχτυλο έναν υπάλληλό της επειδή διάλεξε άλλη μάρκα», δήλωσε εκπρόσωπος της FIOM (είναι η Ομοσπονδία της Ιταλικής Μεταλλουργίας). «Στην περίπτωση της Fiat το χιούμορ είναι το μέσο για να τραβήξει μια κόκκινη γραμμή. Είναι μια πράξη συμβολική και διόλου αθώα, διότι δεν απευθύνεται μόνο στους εργαζομένους του ομίλου. Απευθύνεται σε όσους πληροφορηθούν το γεγονός, για να πληγεί το όποιο αίσθημα ανεξαρτησίας διατηρούν» δήλωσε στη «Φιγκαρό» ο Φλοράν Νταρό της Publicis Consultants.