Με 40.000 εταιρείες εστίασης στην Ολλανδία, αλλά και τους κατοίκους της χώρας να αναζητούν ολοένα και περισσότερο φρέσκα βιολογικά προϊόντα απευθείας από τους παραγωγούς, είναι αισιόδοξος ότι οι προοπτικές των πωλήσεων των προϊόντων που απαρτίζουν τη μεσογειακή δίαιτα είναι εξαιρετικές. Αλλωστε, όπως τονίζει, η απόσταση που χωρίζει την κατανάλωση ελαιολάδου μεταξύ των κατοίκων της Βόρειας Ευρώπης και της Μεσογείου είναι τεράστια. Στην Ολλανδία, η μέση ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση ελαιολάδου είναι μόλις 0,8 λίτρα έναντι 17 λίτρων στην Ελλάδα.

«Η αγορά ελαιολάδου έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης», τονίζει, «αρκεί να υπάρξουν συντονισμένες κινήσεις μεταξύ ελαιοπαραγωγών, εμπόρων και ελληνικής κυβέρνησης για την προώθησή του. Αν οι ελληνικοί συνεταιρισμοί ενώσουν δυνάμεις και η κυβέρνηση χαράξει στρατηγικό σχέδιο, τότε οι έλληνες ελαιοπαραγωγοί δεν θα χρειάζεται να πωλούν το λάδι τους σε ιταλούς μεσάζοντες. Η Ελλάδα έχει μια μοναδική πρόταση υγιεινής διατροφής, η οποία όμως χρειάζεται ισχυρή επωνυμία.

Η Τοσκάνη φημίζεται για το φαγητό της. Γιατί δεν μπορεί να γίνει το ίδιο με την Πελοπόννησο ή την Κρήτη», αναρωτιέται, «αφού υπάρχει δυναμική».Το δείχνουν, άλλωστε, οι αντιδράσεις ιδιοκτητών και σεφ εστιατορίων, οι οποίοι έχουν αρχίσει να τοποθετούν το ελληνικό ελαιόλαδο στην κουζίνα τους, ακόμη και όταν φέρουν ιταλικά ονόματα, όπως το Pronto!Pronto! στην Ουτρέχτη.

Μέχρι πρότινος οι δύο ολλανδέζες νεαρές ιδιοκτήτριες του εστιατορίου χρησιμοποιούσαν λάδι «συσκευασμένο στην Ιταλία». Σήμερα, αγοράζουν από τον κ. Χρίστιαανς το ελαιόλαδο του συνεταιρισμού Ζάκρος και μάλιστα σε πιο ανταγωνιστική τιμή.