Την εξομοίωση, σε μεγάλο βαθμό, του έργου των ενοικιαζόμενων οχημάτων ΙΧ με οδηγό με αυτό των ταξί προβλέπουν ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που προωθούν τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών στο πλαίσιο της πρόσφατης συμφωνίας της κυβέρνησης με την τρόικα.

Τις εκτεταμένες αλλαγές στις μεταφορές που απελευθερώνουν ακόμα περισσότερο το έργο των αυτοκινητιστών ταξί, των τουριστικών πούλμαν και των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έρχεται να συμπληρώσει έτερο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο προβλέπει την είσοδο ιδιωτών στην έκδοση, τη διάθεση και τον έλεγχο των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών.

«Εάν δεν αλλάξουν οι νέες ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο των ενοικιαζόμενων ΙΧ, θα έχουμε πόλεμο. Δεν θα επιτρέψουμε να ξεκληριστούν οι κλάδοι των ταξί και των τουριστικών λεωφορείων για χάρη συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων» δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Οι εκπρόσωποι των κλάδων των ταξί και των τουριστικών λεωφορείων συνεδριάζουν σήμερα προκειμένου να αποφασίσουν δυναμικές κινητοποιήσεις (συμπεριλαμβανομένων των αποκλεισμών των αεροδρομίων και των λιμανιών της χώρας), σε περίπτωση «που δεν υπάρξουν βελτιώσεις στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης».

ΓΙΑ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ. Στο μεταξύ, σε άλλο νομοσχέδιο «σκούπα» του υπουργείου Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων», που βρίσκεται από προχθές σε δημόσια διαβούλευση, ειδικά για τον κλάδο των φορτηγών, προβλέπεται η χορήγηση σε ιδιώτες – φυσικά πρόσωπα έως μιας άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου Ιδιωτικής Χρήσης, μεικτού βάρους κάτω των 3,5 τόνων, «για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των προσωπικών τους αναγκών».

Παρέχεται επίσης η δυνατότητα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) να αναθέτει σε ιδιώτες τον έλεγχο κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες.

Η επιβολή του προστίμου θα γίνεται από τους εξουσιοδοτημένους ελεγκτές εντός του οχήματος. Ειδικά για τους μετακινούμενους με το μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, το πρόστιμο θα επιβάλλεται και σε όσους δεν επιδεικνύουν το αποδεικτικό του νόμιμου κομίστρου στις αποβάθρες μετά τα επικυρωτικά (ακυρωτικά) μηχανήματα.

Ο παραβάτης οφείλει να επιδείξει την αστυνομική του ταυτότητα εάν δεν πληρώσει επιτόπου το πρόστιμο. Εάν το πρόστιμο δεν εισπραχθεί εντός 60 ημερών από τη βεβαίωσή του, θα διαβιβάζεται στην οικεία ΔΟΥ και θα εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο στο πενταπλάσιο του ύψους του.

Επεκτείνονται τα σημεία διάθεσης των εισιτηρίων και των καρτών. Τα νέα σημεία θα ανακοινωθούν από τον ΟΑΣΑ και πιθανότατα θα περιλαμβάνουν και τα σουπερμάρκετ.

Με άλλες ρυθμίσεις παρέχεται η δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου – εναλλακτικών καυσίμων για την κίνηση των αυτοκινήτων, ομαδοποιούνται τα πρόστιμα για παραβάσεις αυτοκινητιστών ταξί και φορτηγών, προωθείται η νομιμοποίηση των σιδηροδρομικών αυθαιρέτων και απλοποιούνται οι διαδικασίες – προϋποθέσεις για την εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας.