Ο πολυβραβευμένος ισπανός συγγραφέας Ροντόλφ Σιρέρα, μια εμβληματική φυσιογνωμία του θεάτρου στην καταλανική γλώσσα (το να γράφεις -επί Φράνκο- στα καταλανικά ισοδυναμούσε με ακραία αντιστασιακή ενέργεια) και υπεύθυνος πλέον για θέματα πολιτισμού στην Περιφέρεια της Βαλένθια, βρίσκεται στην Αθήνα και την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου στο Ινστιτούτο Θερβάντες, θα παρουσιάσει ως αναλόγιο το έργο Maror (2000) που τιμήθηκε με το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Ισπανίας.

Ενταγμένος αρχικά στην ευρωπαϊκή θεατρική πρωτοπορία, δοκίμασε στη συνέχεια τις δυνάμεις του στο «λαϊκό» θέατρο με μια διασκευή της Ειρήνης του Αριστοφάνη που έκανε πάταγο και τον καθιέρωσε.

Η διεθνής επιτυχία ήρθε όμως με το έργο του «Το δηλητήριο», ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ, για το οποίο βραβεύτηκε και δεύτερη φορά με το βραβείο Max το 2007 και το οποίο παίζεται αδιάλειπτα σε όλον τον πλανήτη από το 1983 έως και σήμερα.

Από τότε οι διακρίσεις διαδέχονται η μια την άλλη: Βραβείο Crítica Serra d’Or για τα έργα Plany en la mort d’Enric Ribera (1975), El brunzir de les abelles (1977), Bloody Mary Show (1981), Cavalls de mar (1989). Βραβείο Premi Born de Teatre (1993) και Εθνικό βραβείο Θεάτρου για το έργο Maror (2000), Βραβείο Cavall Verd Jaume Vidal Alcover de teatre για το έργο του Punt de Fuga (1999), βραβείο Max το 2006 για το έργο Raccord.

«Το δηλητήριο», ένα σκηνικό παιχνίδι μεγάλης σκληρότητας, μια ανελέητη αναμέτρηση ζωής και θανάτου, με αφορμή την τέχνη του ηθοποιού και την ανάγκη για αλήθεια, που οδηγεί το θεατή, με αλλεπάλληλους ελιγμούς, σε διαρκή αποπροσανατολισμό, σχετικά με το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, ανέβηκε φέτος με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Αλκμήνη και ήδη πήρε δεύτερη παράταση.

Η παράσταση, παίζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή (19:00), μέχρι τις 30 Μαρτίου και από τις αρχές Απριλίου θα μεταφερθεί στα Γιάννενα, όπου «Το δηλητήριο» είχε ανέβει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1996.

Η μετάφραση και η σκηνοθεσία είναι του Δημήτρη Πετρόπουλου που υποδύεται και τον ρόλο του Μαρκήσιου εναλλάξ με τον Πάνο Θεοδώρου. Το ρόλο του ηθοποιού κρατά ο Διονύσης Σάββας, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελήθηκε ο Γιώργος Πάτσας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο ίδιος ο Ροντόλφ Σιρέρα, παρακολούθησε την Κυριακή, ιδιαίτερα συγκινημένος και φανερά ικανοποιημένος, την παράσταση του έργου του.