«Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να καταστεί, πολύ σύντομα, ένα από τα τέσσερα ή πέντε μεγαλύτερα της Ευρώπης», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε από τις Βρυξέλλες στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Bloomberg.

Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι «η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας επιτρέπει την ανάπτυξη στον τομέα των υπηρεσιών αποθήκευσης και μεταφοράς» προσθέτοντας ότι «αυτό που μπορεί να κάνει το κράτος είναι η παροχή κινήτρων».

Αναφερόμενος στις προοπτικές που έχει το λιμάνι του Πειραιά, υπογράμμισε ότι μπορεί να καταστεί ένας από τους πέντε μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς κόμβους στην Ευρώπη, καθώς η κυβέρνηση ενισχύει τις υπηρεσίες στον τομέα αποθήκευσης- μεταφοράς με στόχο την στήριξη της ανάπτυξης.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ, ο Πειραιάς που είναι σήμερα το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επεκτείνεται, καθώς η κινεζική Cosco, που διαχειρίζεται μία από τις δύο προβλήτες, κατασκευάζει και τρίτη, ενώ ετοιμάζεται να προσφέρει σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων σε πολυεθνικές εταιρείες, όπως τη Hewlett- Packard και τη Huawei.

Στη συνέχεια, τονίζεται ότι με στόχο την ενίσχυση της ζήτησης για θαλάσσιες και σιδηροδρομικές μεταφορές, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, η κυβέρνηση συνεργασίας του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, προσβλέπει στην πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ διαχειρίζεται την προβλήτα Ι στον Πειραιά, το πρώτο μεγάλο διαμετακομιστικό λιμάνι για τα πλοία που εισέρχονται στη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και θα έχει την ευθύνη για τη δυτική πλευρά τής σχεδιαζόμενης προβλήτας ΙΙΙ.

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι για να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες του Πειραιά θα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και οι συνδέσεις με τα άλλα λιμάνια, ενώ τόνισε την ανάγκη βελτίωσης των αυτοκινητοδρόμων και των περιφερειακών αεροδρομίων.