Οι θαυμαστές τους γνωρίζουν καλά τη χροιά της φωνής τους. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με το παρουσιαστικό τους. Δουλειά τους άλλωστε δεν είναι να βρίσκονται στο προσκήνιο της μουσικής βιομηχανίας αλλά να υποστηρίζουν φωνητικά μερικούς από τους πιο διάσημους ροκ σταρ όλων των εποχών.

Ανάμεσα σε αυτούς τους αφανείς μουσικούς ήρωες είναι και η Μέρι Κλέιτον. Σε ηλικία 20 ετών και σε αρκετά προχωρημένη εγκυμοσύνη δέχτηκε στο σπίτι της, στο Λος Αντζελες, ένα επαγγελματικό τηλεφώνημα. «Ηταν περασμένα μεσάνυχτα όταν χτύπησε το τηλέφωνο. Μια μπάντα βρετανών μουσικών με κάπως περίεργο όνομα –συγκράτησα μόνο πως τους έλεγαν Rolling κάτι… –με χρειάζονταν για φωνητικά» ανέφερε.

Σχεδόν 45 χρόνια μετά το καλοκαίρι του 1969 όταν η Κλέιτον πρωτοσυνεργάστηκε με τους Rolling Stones στην ηχογράφηση του τραγουδιού «Gimme Shelter», ο Μικ Τζάγκερ τη θυμάται να καταφθάνει με την κοιλιά φουσκωμένη και μπικουτί στα μαλλιά. Φορούσε μεταξωτές πιζάμες, ένα φουλάρι Chanel και γούνα βιζόν. «Ηθελα να πάω περιποιημένη στο στούντιο» σχολιάζει σήμερα η 66χρονη σόουλ τραγουδίστρια, που προς ικανοποίηση του συγκροτήματος έβγαλε τονικά τον στίχο «Rape,murder;It’s just a shot away» με δύο μόνο προσπάθειες.

Οταν η ηχογράφηση ολοκληρώθηκε, η Κλέιτον πέρασε πάλι στην αφάνεια. Οπως δηλαδή συμβαίνει εδώ και χρόνια με πολλούς ακόμα συναδέλφους της που βγάζουν τα προς το ζην κάνοντας φωνητικά σε διάσημες μπάντες και τραγουδιστές. Ολα όμως δείχνουν ότι πλέον έφτασε η ώρα να πάρουν και εκείνοι το μερίδιο δημοσιότητας που τους αντιστοιχεί: με πρωτοβουλία του Μικ Τζάγκερ ετοιμάζονται μια τηλεοπτική σειρά κι ένα θεατρικό μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ που θα στηρίζονται στις ιστορίες ζωής πολλών παρόμοιων τραγουδιστών, μεταξύ των οποίων και της γνωστής ως «βασίλισσας των φωνητικών» Λίσα Φίσερ (το 1992 κέρδισε βραβείο Γκράμι ως σόλο τραγουδίστρια).

Στο συγκεκριμένο πρότζεκτ που θα δημιουργηθεί στα χνάρια του υποψήφιου για Οσκαρ ντοκιμαντέρ «20 Feet from Stardom» εξέχουσα θέση θα έχει και η Νταρλίν Λαβ (από τις αγαπημένες συνεργάτιδες του μουσικού παραγωγού Φιλ Σπεκτορ). Η ερμηνεύτρια, που στο πλούσιο βιογραφικό της περιλαμβάνει συνεργασίες με τον Ελβις Πρίσλεϊ, τον Τομ Τζόουνς, την Ντιον Γουόρικ και πριν από την επιστροφή της στα μουσικά πράγματα τη δεκαετία του 1980 τα έβγαζε πέρα καθαρίζοντας σπίτια, θεωρεί πως το ντοκιμαντέρ που έχει στα σκαριά ο Τζάγκερ μόνο καλό θα κάνει σε αυτήν και τους συναδέλφους της. «Κανείς δεν γνωρίζει τις ιστορίες μας. Ο κόσμος αναγνωριζει τις φωνές μας, όχι όμως και τα ονόματά μας» τονίζει.