Κορυφαία σε ισχύ εμπορική επωνυμία αναδείχθηκε άλλη μία χρονιά η Ferrari. Οι ερευνητές της Brand Finance ανέδειξαν τη θρυλική ιταλική επωνυμία στην κορυφή (και) της εφετινής λίστας, υψηλότερα από την Coca-Cola, την PriceWaterhouseCooper, τη McKinsey & Company και την Google που ακολουθούν για να συμπληρώσουν την πρώτη πεντάδα. Η Brand Finance δημοσιοποίησε και τη λίστα με τις κορυφαίες σε αξία επιχειρήσεις τη χρονιά που πέρασε. Εδώ τα κριτήρια είναι περισσότερο οικονομικά, γι’ αυτό και η Ferrari με κεφαλαιοποίηση μόλις 2,9 δισ. ευρώ βρίσκεται στην 350ή θέση. Στην κορυφή της λίστας αυτής βρίσκονται οι Apple, Samsung, Google, Microsoft, Verizon, General Electric, AT&T, Amazon, Walmart και IBM.
Το άλφα και το ωμέγα κάθε λίστας είναι, ασφαλώς, τα κριτήρια αξιολόγησης. Για την κατάταξη των πλέον ισχυρών επωνυμιών το βασικό κριτήριο δεν είναι βεβαίως αυτό της αναγνωρισιμότητας που προβάλλει ο ιταλικός Τύπος υποκύπτοντας σε έναν (δικαιολογημένο από τη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας) εταιρικό εθνικισμό. Διότι ασφαλώς δεν είναι πιο αναγνωρίσιμες οι εταιρείες οικονομικών ερευνών PriceWaterhouseCooper και McKinsey & Company που βρίσκονται στην τρίτη και την τέταρτη θέση από την Google που βρίσκεται στην πέμπτη, ούτε φυσικά η Google είναι πιο φημισμένη από τη Walt Disney, την οποία γνωρίζουν ακόμη και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (δεν συμμετείχαν βεβαίως στην έρευνα, αλλά απαξάπαντες οι συμμετάσχοντες υπήρξαν κάποτε παιδιά).
Τα κριτήρια που ανέδειξαν πρώτη των πρώτων τη Ferrari και μέσα στην πεντάδα τις δύο εταιρείες συμβούλων είναι 37 και τα στοιχεία που τα απαρτίζουν συλλέγονται από διάφορες πηγές και αφορούν από τις δαπάνες για το μάρκετινγκ κάθε εταιρείας και από την προστασία της επωνυμίας έως τις επιδόσεις του διευθύνοντος συμβούλου και το αίσθημα ικανοποίησης που νιώθουν από την εργασία τους οι εργαζόμενοι. Κατόπιν αναλύσεως των σύνθετων κριτηρίων της Brand Finance, η Ferrari βαθμολογήθηκε με 96 μονάδες με άριστα το 100.
«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική διάκριση που ήλθε ως επιστέγασμα και επιβράβευση της τεράστιας προσπάθειας που καταβάλλουν όλοι οι εργαζόμενοι στη Ferrari.

Στόχος μας ήταν να διατηρήσουμε το υψηλό προφίλ της εταιρείας και των αυτοκινήτων μας και να προωθήσουμε τις επενδύσεις και τις τεχνολογικές καινοτομίες» δήλωσε έμπλεος υπερηφάνειας ο πρόεδρος της φίρμας, Λούκα ντι Μοντετσέμολο –αρχιτέκτονας, κατά γενική ομολογία, όλων των επιτυχημένων στρατηγικών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οχι μόνο αλώβητη αλλά και ενισχυμένη από την κρίση, όπως όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν είδη πολυτελείας –ως γνωστόν εκείνα που πλήττονται από την κρίση είναι τα μεσαία και τα χαμηλά εισοδήματα και εν πάση περιπτώσει η δυσπραγία των τελευταίων ετών είναι αποδεδειγμένο ότι έκανε τους πλούσιους πλουσιότερους -, η Ferrari κατάφερε όχι μόνο να αυξήσει τον τζίρο και τα κέρδη της το 2013, αλλά και να δημιουργήσει νέα «διαστημικά» μοντέλα.

Δεν μιλάμε για τα μονοθέσια της Formula 1, αλλά για αυτοκίνητα παραγωγής. Για την υβριδική V12-electric LaFerrari που θα παραχθεί σε μόλις 499 μοντέλα (έχουν προπωληθεί όλα…). Kαι για την California T, όπου το «Τ» σημαίνει αυτό που όλοι υποθέτουν: θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με υπερσυμπιεστή που θα κατασκευάσει η Ferrari ύστερα από 30 ολόκληρα χρόνια!