Με χαμόγελα για τους μεγάλους και με κατήφεια για τους μικρούς διανύουν τον τελευταίο δεκαήμερο οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις.

Η αισιοδοξία των πρώτων ημερών δεν συνεχίστηκε για όλους καθώς για τα μεγάλα καταστήματα και τις αλυσίδες οι πωλήσεις παρουσιάζουν αύξηση που κυμαίνεται από 4% έως και 8%, ενώ ακόμη μία χρονιά οι μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καταγράφουν πτώση των πωλήσεών τους σε αξία από 10% έως 20% σε σχέση με πέρυσι.

Μάλιστα, όπως λένε οι μικρομεσαίοι έμποροι το τελευταίο δεκαήμερο και παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων φτάνουν πλέον ακόμα και το 70% σε αρκετές κατηγορίες ειδών, δεν θα μπορέσει να ρεφάρει τη μειωμένη κίνηση των προηγούμενων ημερών.

«Δυστυχώς η αγορά δεν κινήθηκε όπως θα θέλαμε» λέει ο πρόεδρος Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης. Η πτώση σε όλη την Ελλάδα κυμαίνεται μεσοσταθμικά για τις μικρές επιχειρήσεις από 10% έως και 20%, αλλά αρκετές περιοχές εκτός Αττικής ξεπερνούν αυτά τα ποσοστά, συμπληρώνει. Ενδεικτικά στην Αθήνα η μείωση κυμαίνεται από 10% έως και 12%, ενώ στον Πειραιά μεταξύ 15% και 20%.

«Τα μηνύματα που έχουμε δεν είναι θετικά, ενώ σε όγκο οι πωλήσεις παρουσιάζονται αυξημένες, σε αξία είναι σημαντικά μειωμένες» λέει.

Οπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων, παρότι οι πρώτες εκτιμήσεις έδειχναν αύξηση της επισκεψιμότητας στα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα των μεγάλων πόλεων, εντούτοις αυτό δεν μεταφράστηκε σε αύξηση των πωλήσεών τους.

Στην άλλη πλευρά, πάντως, βρίσκονται οι αλυσίδες και τα μεγάλα πολυκαταστήματα. Σύμφωνα με εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος, οι φετινές εκπτώσεις ήταν καλές. «Η αρχή έγινε την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων όταν τα καταστήματα άνοιξαν και τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά τόσο σε πωλήσεις όσο και σε επισκεψιμότητα. Και τις ημέρες που ακολούθησαν, τα αποτελέσματα για τις περισσότερες επιχειρήσεις μέλη μας ήταν καλά» λέει ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής.

Συνολικά τη μεγαλύτερη κίνηση είχαν τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ υποτονική ήταν η κίνηση για την αγορά των ηλεκτρικών και των ηλεκτρονικών. Πάντως για το επόμενο δεκαήμερο, καθώς οι χειμερινές εκπτώσεις ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου, οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους σε είδη ένδυσης με εκπτώσεις έως και 70%. Αντίστοιχα τα ποσοστά έκπτωσης στα είδη υπόδησης κυμαίνονται μεταξύ 30% και 60%, στα αξεσουάρ (τσάντες, ζώνες, μπιζού) 30% – 40% και στα καλλυντικά έως και 50%. Στα λευκά είδη τα ποσοστά έκπτωσης κυμαίνονται μεταξύ 25% και 60%, όπως και στα είδη διακόσμησης, σπιτιού και στα είδη δώρων. Στα ηλεκτρικά είδη και στα έπιπλα οι τιμές είναι μειωμένες έως και 60%.