Αισθητή αύξηση σημείωσε ο όγκος λιανικών πωλήσεων τον περασμένο Νοέμβριο, για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2010, με βάσει τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή.

Η αύξηση αποδίδεται στο γεγονός των συντονισμένων δράσεων στην αγορά καθώς τα καταστήματα μείωσαν δραστικά τις τιμές τους με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις ενώ παράλληλα υιοθετήθηκε για πρώτη φορά το μέτρο των ανοικτών καταστημάτων Κυριακή.

Ειδικότερα, ο δείκτης όγκου λιανικών πωλήσεων σημείωσε ετήσια αύξηση 2,9% τον Νοέμβριο πέρυσι, έναντι αναθεωρημένης πτώσης 1,1% τον Οκτώβριο. Στην άνοδο συνέβαλε η νέα περίοδος εκπτώσεων που ίσχυσε από τον Νοέμβριο, αν και βάσει του κύκλου εργασιών οι λιανικές πωλήσεις παρέμειναν αμετάβλητες, σύμφωνα με τα στοιχεία.

«Βλέπω μια σταθεροποίηση, όχι ανάκαμψη. Αλλά και η σταθεροποίηση μας ικανοποιεί», δήλωσε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), στο Reuters.

Τον Δεκέμβριο, ο οποίος περιλαμβάνει και την χριστουγεννιάτικη περίοδο, οι λιανικές πωλήσεις βάσει κύκλου εργασιών εκτιμάται ότι υποχώρησαν στα επτά δισ. ευρώ από 7,6 δις τον ίδιο μήνα του 2012, είπε.

«Οι πελάτες στρέφονται σε φθηνότερες μάρκες», είπε ο Κορκίδης, την στιγμή που στην χώρα καταγράφεται αποπληθωρισμός για πρώτη φορά εδώ και 40 περίπου χρόνια.

Ο κλάδος λιανικής βρίσκεται σε παρατεταμένη ύφεση, με την συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 28% να αποτελεί την βασική αιτία της εξαετούς οικονομικής ύφεσης. Παρά την ανεργία ρεκόρ και την υποχώρηση των εισοδημάτων, η ιδιωτική κατανάλωση συνεισφέρει τα τρία τέταρτα περίπου τoυ ελληνικού ΑΕΠ, το μεγαλύτερο ποσοστό στην ευρωζώνη.

Το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου, οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά μέσο όρο 8,3% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με πτώση 12% στο σύνολο του 2012.