Πώς γίνεται η Σκάρλετ Γιόχανσον να προασπίζεται τους σκοπούς των ανθρωπιστικών οργανώσεων και ταυτόχρονα να διαφημίζει προϊόντα εταιρειών που μάχονται κατά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; Η συζήτηση άνοιξε όταν ανακοινώθηκε πως η ηθοποιός είναι η πρωταγωνίστρια στις διαφημίσεις της ισραηλινής εταιρείας αναψυκτικών SodaStream με εργοστάσιο παρασκευής στη Δυτική Οχθη. Επειδή η Γιόχανσον είναι από το 2005 πρέσβειρα της διεθνούς ανθρωπιστικής οργάνωσης Oxfam που μεταξύ άλλων υποστηρίζει τις εδαφικές διεκδικήσεις των Παλαιστινίων στην ίδια περιοχή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχολίασαν το θέμα των αντικρουόμενων συμφερόντων.

Η Σκάρλετ Γιόχανσον απάντησε στους διαδικτυακούς επικριτές της με δήλωση, στην οποία τονίζει πως ποτέ δεν είχε πρόθεση να γίνει το πρόσωπο οποιουδήποτε κοινωνικού ή πολιτικού κινήματος. Ως παγκόσμια πρέσβειρα της Oxfam έχει συμμετάσχει στις εκστρατείες ενημέρωσης κι έχει συμβάλει στη συγκέντρωση χρημάτων για την καταπολέμηση της φτώχειας. Ως κεντρική μορφή στην επίμαχη διεθνή διαφημιστική καμπάνια της SodaStream, η Σκάρλετ Γιόχανσον δηλώνει: «Παραμένω υποστηρίκτρια μιας οικονομικής και κοινωνικής συνδιαλλαγής που συμβαίνει ανάμεσα στο δημοκρατικό Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Η SodaStream είναι μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για το περιβάλλον αλλά και για το χτίσιμο μιας γέφυρας ειρήνης ανάμεσα σε Ισραήλ και Παλαιστίνη, υποστηρίζοντας τη θέση οι γείτονες της περιοχής να δουλεύουν μαζί και να απολαμβάνουν ίσες αμοιβές, ίσα οφέλη και δικαιώματα». Η Γιόχανσον διευκρίνισε πως δεν αποσύρεται από τη διαφήμιση των προϊόντων SodaStream, ενώ νιώθει υπερήφανη για το έργο της και τις υπηρεσίες της προς την Oxfam. Ωστόσο η ανθρωπιστική οργάνωση στον ιστότοπό της διαχωρίζει τις απόψεις της διευκρινίζοντας πως εκπρόσωποι της Oxfam «βρίσκονται σε διάλογο με την ηθοποιό πάνω σε αυτά τα σοβαρά ζητήματα».