Σάλος έχει δημιουργηθεί στη Γερμανία από τις αποκαλύψεις της «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ» ότι η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου της Ευρώπης, η ADAC, «μαγείρεψε» αποτελέσματα ψηφοφορίας του 2013 για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς.

Η ADAC παραδέχτηκε ότι ο –παραιτηθείς πλέον –υπεύθυνος επικοινωνίας της λέσχης Μίχαελ Ραμστέτερ χειραγώγησε τον αριθμό των ψήφων για το βραβείο που δίνεται στο «αγαπημένο αυτοκίνητο της Γερμανίας», το οποίο είναι γνωστό ως Οσκαρ των Αυτοκινήτων ή Κίτρινος Αγγελος. Το εν λόγω βραβείο απονεμήθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα στο μοντέλο Γκολφ της Φολκσβάγκεν.

Σύμφωνα με τη «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ» και τη «Βελτ», αντί για τις 34.299 ψήφους που φερόταν να είχε λάβει ο νικητής, οι πραγματικές έγκυρες ψήφοι ήταν μόλις 3.409 –δηλαδή ο αριθμός τους είχε ουσιαστικά δεκαπλασιαστεί. Η ADAC επέμεινε πάντως ότι παρά το «μαγείρεμα» των ψήφων η τελική κατάταξη δεν άλλαξε, υποδηλώνοντας ότι το Γκόλφ είχε συγκεντρώσει έτσι κι αλλιώς τις περισσότερες ψήφους. Η Φολκσβάγκεν από την πλευρά της ανέφερε ότι εξετάζει να δώσει πίσω το βραβείο.

Η ADAC ζήτησε επίσημα συγγνώμη χθες και παραδέχθηκε ότι η φήμη και η εικόνα της δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα. Είναι ενδεικτικό ότι στην υπόθεση παρενέβη ακόμη και το υπουργείο Δικαιοσύνης της Γερμανίας, το οποίο είναι μεταξύ άλλων υπεύθυνο για την προστασία των καταναλωτών. Ο αρμόδιος υπουργός Χέικο Μάας κάλεσε την ADAC να αναλάβει τις ευθύνες της.

«Θα κάνουμε ό,τι πρέπει για να αποκαταστήσουμε την πληγείσα φήμη μας», ήταν το σχόλιο του γενικού διευθυντή της ADAC Καρλ Ομπερμάιρ, ο οποίος χαρακτήρισε «ασυγχώρητο λάθος» όσα έκανε ο Ραμστέτερ. «Λυπούμαστε πολύ» προσέθεσε ο ίδιος.

Ο Ραμστέτερ «ομολόγησε πλήρως ότι χειραγώγησε τον αριθμό των ψήφων αυξάνοντάς τις… φέτος και –όπως υποστηρίζει –τα τελευταία χρόνια» ήταν τα λόγια του Ομπερμάιρ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε από το Μόναχο. Ο Ομπερμάιρ ανέφερε ακόμη ότι ο Ραμστέτερ ανέλαβε «μόνος και πλήρως την ευθύνη» για ό,τι έγινε, αλλά δεν είπε ποιο ήταν το κίνητρό του για να το κάνει αυτό. Ο Ομπερμάιρ είχε ασκήσει την προηγούμενη εβδομάδα σκληρή κριτική στα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, για να παραδεχθεί όμως το λάθος του στη συνέχεια. Οπως είναι αναμενόμενο, πλέον στη Γερμανία εγείρονται σοβαρές αμφιβολίες για τις ψήφους και των προηγούμενων ετών, αφού το βραβείο αυτό καθιερώθηκε από την ADAC το 2005. Τα περισσότερα ερωτηματικά δημιουργούνται για τις χρονιές 2011 και 2012, όταν και πάλι οι νικητές είχαν λάβει περίπου από 30.000 ψήφους. Ερωτηματικά δημιουργούνται επίσης για τα τεστ ασφαλείας της ADAC.

Η «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ» και η «Μπιλντ» επικαλούνται για τις πληροφορίες τους εσωτερικό έγγραφο της ADAC με ημερομηνία 13 Δεκεμβρίου 2013 που έδινε 34.299 ψήφους ως επίσημο αποτέλεσμα για την πρώτη θέση σε σύνολο 290.000 ψηφισάντων. Ομως οι έγκυρες ψήφοι, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, ήταν 76.000.