Υποχώρησαν οριακά τον Δεκέμβριο, οι αποπληθωριστικές πιέσεις με αποτέλεσμα ο πληθωρισμός να υποχωρήσει σε ετήσια βάση στο -1,7%, έναντι πτώσης 2,9% το Νοέμβριο.

Πάντως, τον Δεκέμβριο του 2013 η ελληνική οικονομία συμπλήρωσε 10 μήνες με αρνητικό πληθωρισμό.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Δεκεμβρίου 2013, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2012 προκύπτει μείωση 1,7%, έναντι αύξησης 0,8%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2013 σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2013, παρουσίασε αύξηση 0,9%, έναντι μείωσης 0,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκάμηνου Ιανουαρίου 2013 – Δεκεμβρίου 2013 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Ιανουαρίου 2012 – Δεκεμβρίου 2012 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι αύξησης 1,5%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,9% το Δεκέμβριο 2013, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

  • Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά και λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και κρέατα γενικά.
  • Κατά 9,4% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα.
  • Κατά 1,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ χειμερινού δεκαημέρου εκπτώσεων επίπεδα.
  • Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αυτοκίνητα και στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).

Η μείωση του πληθωρισμού κατά 1,7% το μήνα Δεκέμβριο 2013, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μειώσεις των δεικτών:

  • Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, πουλερικά νωπά, αρνί και κατσίκι(νωπά), αναψυκτικά, χυμοί φρούτων, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά.
  • Κατά 3% της ομάδας « Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • Κατά 2,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • Κατά 2,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
  • Κατά 1,2% της ομάδας « Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
  • Κατά 3% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής, των βιβλίων, των ανθέων και του πακέτου διακοπών.
  • Κατά 4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ.
  • Κατά 3% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων.
  • Κατά 4,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.