Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στη χώρα από το 1963 όταν δημιουργήθηκε από μια ομάδα ελλήνων επιχειρηματιών. Σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου Heineken ΝV και παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες Amstel, Amstel Pils, Amstel Bock, Amstel Radler, Heineken, Αλφα, Fischer, ΒΙΟΣ 5 και το φυσικό μεταλλικό νερό Ιόλη στα τέσσερα εργοστάσιά της σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λαμία, ενώ παράλληλα εισάγει και προϊόντα όπως οι μπίρες Sol, McFarland, Erdinger, Duvel, Chimay και άλλες.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, πεποίθηση της εταιρείας είναι πως η επένδυση στην εξωστρέφεια συνεισφέρει θετικά στην ανάπτυξή της, προσφέρει διέξοδο στην παραγωγική της δραστηριότητα, συμβάλλει στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, ενώ ενισχύει την ελληνική οικονομία, μέσα από την εισροή συναλλάγματος, ειδικά σε μια περίοδο όπου η ελληνική αγορά καλείται να διαχειριστεί τις συνέπειες της παρατεταμένης ύφεσης.

ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ. Η εταιρεία εξάγει μπίρες όπως η Amstel, η Heineken, η Αλφα, η Fischer και το νερό Ιόλη και στις 5 ηπείρους, έχοντας αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής και πωλήσεων. Το 2012 ο συνολικός όγκος των εξαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανήλθε περίπου τις 300.000 εκατόλιτρα (αξίας άνω των 14 εκατ. ευρώ) με κυριότερες αγορές της αυτές της Κύπρου και της Αλβανίας.

Το 2012, οι εξαγωγές της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αντιστοιχούσαν στο 10% της παραγωγικής της δραστηριότητας και έκτοτε κινούνται ανοδικά, με στόχο το 2014 να φτάσουν στο 20%. Στις εξαγωγικές της προτεραιότητες μάλιστα περιλαμβάνεται το άνοιγμα νέων αγορών για τα αμιγώς ελληνικά προϊόντα της, την μπίρα Αλφα και το νερό Ιόλη.

Επίσης, τον Δεκέμβριο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανακοίνωσε και τη δημιουργία στις εγκαταστάσεις της Αθήνας, Κέντρου Καινοτομίας με μονάδα μικροζυθοποιίας. Στη μονάδα αυτή θα αναπτύσσονται νέες συνταγές και πρωτοποριακές τεχνικές ζυθοποίησης για καινοτόμα προϊόντα και συσκευασίες –τα πιο πετυχημένα από τα οποία θα μπαίνουν στην παραγωγή και θα κυκλοφορούν στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά. Μάλιστα, στους στόχους της εταιρείας είναι έως το 2015 να τριπλασιαστεί το ποσοστό του κύκλου εργασιών της που προέρχεται από προϊόντα καινοτομίας.