Η πρωτοβουλία των 58
Νίκος Κοκολάτος
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Η πρωτοβουλία των 58 πρέπει και μπορεί, με κάθε προσωπική θυσία και συμβιβασμό, να «αποχρωματιστεί» και να αξιοποιηθεί ως προσκλητήριο κατεπείγουσας ανάγκης και εναρκτήριο λάκτισμα για την ενοποίηση και ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς, με συνοπτικές, διαφανείς και αντικειμενικές διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας. Σχετικά, ας μου επιτραπεί να προτείνω (ενδεικτικά):
1. Διεύρυνση της ομάδας των 58, αριστίνδην, από πρώην προέδρους της Δημοκρατίας, κοινοβουλευτικούς και υπηρεσιακούς πρωθυπουργούς, προέδρους της Βουλής, αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και αρχηγούς κομμάτων, οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως ανήκοντες στον ευρύτερο χώρο του Κέντρου και της δημοκρατικής Αριστεράς.
2. Δημοσίευση σε τίτλους των βασικών αρχών και αξιών και των ιδεολογικών και πολιτικών συντεταγμένων της παράταξης.
3. Αμεση δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης προσωπικού ενδιαφέροντος (εντός προθεσμίας π.χ. ενός μηνός) για τη διεύρυνση της ομάδας των 58 (καλούμενους εθελοντές).
4. Επιλογή από την ομάδα των 58, διευρυμένη με τους αριστίνδην, έπειτα από σχετική ψηφοφορία, των επικρατέστερων από τους «εθελοντές» που μαζί με τη διευρυμένη ως άνω ομάδα των 58 θα αποτελέσουν την ομάδα των εκλεκτόρων. Οι εκλέκτορες δε αυτοί, με σχετική ψηφοφορία μεταξύ τους, θα επιλέξουν τα μέλη ολιγομελούς και ευέλικτης Προσωρινής Κεντρικής Επιτροπής (ΠΚΕ).
5. Η ΠΚΕ θα εκλέξει ολιγομελή Προσωρινή Εκτελεστική Γραμματεία (ΠΕΓ) από μέλη της Κεντρικής Επιτροπής που δεν θα λάβουν μέρος στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές. Και αυτοί, με τη σειρά τους, θα επιλέξουν μεταξύ τους τον Προσωρινό Γενικό Γραμματέα (ΠΓΓ), που θα ηγηθεί της παράταξης, μέχρι τις επόμενες εκλογές.
6. Με αποφάσεις και οδηγίες της ΠΕΓ και του ΠΓΓ θα οργανωθεί (ηλεκτρονικά) δίκτυο Περιφερειακών Ομάδων Πρωτοβουλίας (ΠΟΠ) και η αμφίδρομη διασύνδεση και λειτουργία τους.
7. Οι ενδιαφερόμενοι για τη διεκδίκηση της ηγεσίας της παράταξης (που θα εγκριθούν φυσικά από την ΠΚΕ) να είναι όλοι υποψήφιοι στη Β' Αθηνών (όπου ψηφίζει σχεδόν η μισή Ελλάδα). Και να αναδειχθεί αρχηγός ο πρώτος σε σταυρούς προτίμησης, εφόσον θα υπάρχει προκαθορισμένη διαφορά ασφαλείας (π.χ. 20%) από τον δεύτερο. Αλλως, ο αρχηγός να εκλεγεί από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της παράταξης, διευρυμένη (ενδεχομένως) με την ΠΕΓ (που, συμβολικά, θα αποδίδει την οφειλόμενη τιμή στην πρωτοβουλία των 58).

Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ

Βασίλης Ψαριανός
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Ο Αλέξης παρουσιάζοντας στη Βουλή το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2014, μας γύρισε 32 χρόνια πίσω στο πρόγραμμα του ΠαΣοΚ, με το οποίο κέρδισε ο Αντρέας τις εκλογές του 1981 και μας έφερε... τον σοσιαλισμό στις 18 του Οκτώβρη! Στον δρόμο της «Αλλαγής» ο Αντρέας, κόντρα στο «παλαιοκομματικό κατεστημένο». Στον «δρόμο της σύγκρουσης με το φθαρμένο πολιτικό σύστημα» και «της άρνησης στη συνταγή της Μέρκελ» και ο Αλέξης.
«Θα επαναδιαπραγματευθούμε τους όρους της ένταξής μας στην ΕΟΚ», έλεγε ο Αντρέας. «Θα καταργήσουμε τα Μνημόνια και θα διαπραγματευθούμε μια βιώσιμη λύση για το χρέος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που σημαίνει διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους», διακηρύσσει και ο Αλέξης.
Με την «κοινωνικοποίηση» των στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεων ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ και των «προβληματικών» ΠΥΡΚΑΛ, ΛΑΡΚΟ, ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ, ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΠΕΙΡΑΪΚΗ-ΠΑΤΡΑΪΚΗ, ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ, ΕΣΣΟ ΠΑΠΑΣ - που τις εμπιστεύτηκε στα «άξια χέρια των εργαζομένων» - και «τις επενδύσεις του δημόσιου τομέα», οραματιζόταν ο Αντρέας ότι «θα μπουν οι βάσεις για την αυτοδύναμη ανάπτυξη της πατρίδας μας». Τα ίδια φαντασιώνεται και ο Αλέξης - κι ας πέρασαν από τότε 32 ολόκληρα χρόνια πικρής μαθητείας.
Αναδιανομή του εθνικού εισοδήματος προς όφελος των «μη προνομιούχων Ελλήνων», στήριξη της «αγροτιάς» και «των περήφανων γηρατειών» υποσχόταν ο Αντρέας;  Και κάτι παραπάνω βάζει ο Αλέξης: «κούρεμα των δανείων», «διασφάλιση στέγης, τροφής, ηλεκτρικού ρεύματος, νερού, τηλεπικοινωνίας, θέρμανσης, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους». Ολα τσάμπα και χωρίς να έχει σιγουρέψει, όπως ο Αντρέας, ένα νέο... πακέτο Ντελόρ!
Η ομοιότητα της πολιτικής των δύο ανδρών έχει τη... βαθιά ιστορική της εξήγηση: όπως συνέβη στα χρόνια λίγο πριν από την άλωση της Πόλης που οι βυζαντινοί λόγιοι κατέφυγαν στη Δύση συναποκομίζοντας και τα πολύτιμα χειρόγραφα της αρχαίας σοφίας του Βυζαντίου, με τα οποία οδηγήθηκε στην Αναγέννησή της η Ευρώπη, έτσι και τώρα οι πλέον πεφωτισμένοι του... «βαθέος σοσιαλισμού», που έφυγαν μόλις άρχισε να βουλιάζει το παλιό ΠαΣοΚ και βρήκαν φιλόξενη στέγη στον ΣΥΡΙΖΑ, κουβάλησαν μαζί τους και τον... θησαυρό της σοσιαλιστικής σοφίας. Ετσι εμπλουτίστηκε το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ με τις αρχαίες γραφές και τα σχέδια που ξεσκόνισαν οι προγραμματοποιοί του Αλέξη.

Το όπλο της παιδείας

Ανδρέας Σπ. Κραββαρίτης
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
Ολοι αυτοί οι μεγαλόσχημοι, που με περισπούδαστο ύφος και περισσή σοφία σχεδίαζαν τα «μέτρα διάσωσης», έρχονται έπειτα από τρία χρόνια να ομολογήσουν την πλήρη αποτυχία τους. Μήνες πριν διαφαινόταν το κακό, πλην εκείνοι συνέχιζαν αραχτοί στην κομπορρημοσύνη τους. Και οι ντόπιοι ηγέτες να τους εμπιστεύονται ή να τους ακολουθούν εκόντες άκοντες. Ολα αποδείχθηκαν αποτυχημένα πειράματα.
 Στα τηλεοπτικά πάνελ βρήκε χώρο έκφρασης μια πανσπερμία απόψεων από «ειδικούς» που αναλύονταν σε αντιφατικές απόψεις, που τις υπεράσπιζαν με πάθος και μη ειδικούς που φλυαρούσαν μέσα σε μια γνωσοαγνωσία! Σ' αυτόν τον κυκεώνα των αποτυχιών πνιγόταν και ξεμάτωνε ο ανυπεράσπιστος πολίτης και οι στρατιές των ανέργων νέων πλήθαιναν.
Πέρα από τους λαθεμένους σχεδιασμούς της τρόικας και των ημετέρων, οφείλουμε ως κοινωνία να διαγνώσουμε σωστά. Για το σήμερα, αλλά κυρίως για το μέλλον. Η γνωστή επωδός για τους κλέφτες δεν μπορεί να μονοπωλεί. Υπάρχουν και η ατιμωρησία τούς αποθρασύνει. Πέρα απ' αυτό να θυμίσω το πελατειακό κράτος που μας βόλευε όλους; Να θυμίσω τις παράνομες συντάξεις; - ώς και νεκροί εισέπρατταν! Οτι είμαστε χώρα αναπήρων; Οτι είμαστε υπερκαταναλωτές; Οι μόνες πηγές εσόδων για τη χώρα είναι ο αγροτικός τομέας και ο τουρισμός. Και η φαρμακοβιομηχανία μας, για την οποία λίγα λέγονται. Εκεί πρέπει να σκύψουμε.
Οι κοινωνίες θέλουν στις διάφορες εποχές τον πολίτη σκλάβο, υποτακτικό, αφαιμασσόμενο, χειροκροτητή, καταναλωτή... Ουδέποτε σκεπτόμενο! Σημαντικό όπλο η παιδεία που χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως από την εκάστοτε εξουσία. Ομως, η παιδεία με την ευρεία έννοια, επαφίεται στην άοκνη προσπάθεια κάθε πολίτη. Μόνο με αυτό το όπλο μπορεί ο πολίτης να πάψει να είναι εύκολα χειραγωγήσιμος. Να γνωρίζει και να διεκδικεί.

Μοτοεκδρομές θανάτου

Ιάκωβος Διακουμάκης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο, τώρα τελευταία, ακούμε για κάποιο ατύχημα με εμπλεκόμενους μοτοσικλετιστές που είχαν βγει για μια βόλτα, μια εκδρομή. Νομίζοντας ότι ο δρόμος είναι δικός τους προσπαθούν να μιμηθούν τα ινδάλματά τους, τους παγκόσμιους πρωταθλητές αγώνων Μoto GP.
Δεν γνωρίζουν όμως ότι οι οδηγοί αγώνων είναι επαγγελματίες, όλη μέρα γυμνάζονται για την καλύτερη δυνατή φυσική τους κατάσταση και οδηγούν συνεχώς για την οδηγική τους βελτίωση. Οι μηχανές τους είναι αξίας κάποιων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και σε κάθε αγώνα και προπόνηση αλλάζουν τα πάντα (λάστιχα - γρανάζια - αλυσίδα).
Δεν γνωρίζουν ότι μέσα στις πίστες οδηγούν με αυξημένα μέτρα ασφαλείας-προστασίας με σαφείς κανονισμούς και σημάνσεις. Δεν υπάρχουν αντίθετα κινούμενα οχήματα και η άσφαλτος είναι κορυφαίας ποιότητας. Δεν είναι δυνατόν να είναι «μάγκας» ο οδηγός με τα πιο πολλά σπασμένα κόκαλα και τα πιο πολλά σίδερα στο κορμί του.
Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι «μάγκας οδηγός» είναι ο συνειδητοποιημένος οδηγός που γνωρίζει το όχημά του. Ξέρει τις οδηγικές του ικανότητες και προσαρμόζει τη συμπεριφορά του στις συνθήκες που συναντά. Σέβεται και αγαπά τη ζωή του, τον διπλανό του, την κοινωνία και γι' αυτό οδηγεί με γνώση και σύνεση.
Δεν είναι οι δρόμοι πίστες αγώνων και αν κάποιοι οδηγοί θέλουν να αποδείξουν τις οδηγικές τους «αξίες», γιατί δεν συμμετέχουν σε νόμιμους αγώνες αλλά προκαλούν; Γιατί ποτέ δεν έχει συμμετοχή έλληνας αναβάτης σε Μoto GP με τερματισμό; Γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει εκτός μιας πίστας αγώνων ένα μοτοδρόμιο διεθνών προδιαγραφών και επίπεδου;
Δεν θα έπρεπε σε κάθε περιφέρεια όπου υπάρχουν 30-40 χώροι άθλησης, γήπεδα ανοικτά - κλειστά, μικρά - μεγάλα, να υπάρχει ένα προπονητήριο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό; Γνωρίζουμε ότι μέσα από την προπόνηση, τη χρονομέτρηση και την επανάληψη επιτυγχάνονται η πείρα, η βελτίωση και η οδηγική γνώση. Η «προπόνηση» στους δρόμους σαν εκδρομή - κόντρες, προσπεράσματα και «στροφιλίκια» - καταλήγουν σε οδυνηρά και θανατηφόρα αποτελέσματα. Η οδηγική συμπεριφορά είναι και κοινωνική συμπεριφορά. Η έλλειψή της είναι κοινωνική ασυνειδησία.

Neets: η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα «Βαρόμετρο Απόντων. Οι Neets», που παρουσίασαν σε άρθρο τους οι Ν. Παπαδάκης και Α. Παπαργύρης («ΤΑ ΝΕΑ», 27/12/2013, σελ. 7), χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔΙΚ) του Πανεπιστημίου Κρήτης, την GPO, το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ και το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙΗΔΛ / ΙΤΕ).
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από